Auto kupiłem 5 lat temu od znajomego szwagra, więc generalnie wiedziałem co kupuję. Po prawie 100tys wystawiam ocenę bardzo dobrą. Prowadzi się bardzo dobrze, z tym silnikiem radzi sobie i w trasie i w mieście. Mam LPG i największe naprawy do tej pory były związane z tym dodatkiem, bo poza tym były jedynie drobne usterki (ma już 11lat).
Wrażenia
4,0
Silnik
Tu muszę zaznaczyć że silnik wymieniałem (tzn. słupek) z powodu awarii co było wynikiem jazdy na LPG (po 100tys na gazie). Dynamika OK.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutów. Ma dobre przełożenia.
5,0
Układ jezdny
Świetnie się trzyma drogi. Zawieszenie ma 244tys zrobione i jak mówią fachowcy nadal jest w dobrym stanie.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra.
4,0
Ergonomia
Bez większych zastrzeżeń. Generalnie to co trzeba jest pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic spisuje się dobrze, mimo że ma 11 lat.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trochę mało miejsca z tyłu. Z przodu jest OK.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 120km/h trochę trudno spokojnie rozmawiać. ale tak ma większość aut.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2litry robi swoje i po prostu żeby pojechać to trzeba dolać. Ja nie mam ciężkiej nogi, więc wychodzi mi w mieszanym 9l/100km. To jeśli chodzi o beznynę. Mam LPG co znacznie koszyty obniża, do 25PLN/100km. Ale trzeba zawsze dodać koszty napraw: u mnie akurat przepaliłem 1 cylinder i zepsułem pompę paliwa, z tetgo co słyszałem to dość typowe awarie dla LPG. Widocznie VOLVO LPG nie lubi ale takim go kupiłem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ma swoje lata no i spory przebieg: 244000 (akurat dzisiaj było równo:-))
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
U mnie jak już pisałem największe usterki były związane z LPG. Prawdopodobnie nie było by ich bez instalacji. Jak do tej pory: wymiana słupka silnika, pompy paliwowej, sondy lambda. Poza tym drobiazgi. Dlatego daje przeciętnie.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 136KM 100kW
[l/100km]