Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 I

fnd, 12 lat temu
Silnik 2.0 16V 136KM 100kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 255 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volvo V40 I 2.0 16V 136KM 100kW 1995-2004 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Samochód ma 11 lat, a może konkurować z młodszymi i większymi autami pod względem komfortu, jakości wykonania, awaryjności ....
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : nadmuch na przednią szybę
Układ elektryczny : przepalające się żaróweczki podświetlenia włącznika świateł
5,0
Całokształt
Gdyby takie auta jak V40 produkowano do dziś. NIestety V50 to już inna bajka.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jak i całe auto ma ponad 250 000 km przebiegu i co? I wymieniam tylko olej. Żadnych problemów.
5,0
Skrzynia biegów
Wcześniejsze wersje tego modelu 1996-2000 podobno miały problem ze skrzynią biegów przy 2-litrowym benzyniaku. W aucie po lifcie nie ma żadnych. W nowych furach tak precyzyjnie i lekko nie działają drążki zmiany biegów.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny tego auta jest dość szeroko znany. Model poliftowy nie jest już carismą. Ma inne elementy zawieszenia co wyszło mu zdecydowanie na dobre. O dziwo zawieszenie jest zarazem komfortowe jak i dobrze trzymające drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
Kombi. Duża powierzchnia szyb. Żadnych problemów z widocznością. Czujniki cofania byłyby zbędnym gadżetem.
5,0
Ergonomia
Odpowiedź brzmi - VOLVO. Wszytko jest tam gdzie być powinno. A dotykając czegokolwiek w tym aucie mamy poczucie, że to naprawdę klasa premium.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje zimą - super. Chłodzi latem - super. Ale czemu nie dmucha na przednią szybę? To największy mankament tego auta.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca mamy pod dostatkiem. 2-metrowy facet siedzi bez kłopotu i ti jako pasażer i jako kierowaca. Natomiast za takim dryblasem dorosły pasażer będzie miał ciasno na tylnej kanapie. Jak ci z przodu mają do 180 cm to i z tyłu mamy komfort.
4,0
Wyciszenie
Auto bardzo dobrze zaprojektowane pod wzgędem aerodynamiki. Jadąc trasą nie mamy tych głośnych szumuch i świstów jak w innych markach np. gdzieś z okolic lusterka zewnętrznego czy wycieraczek. Tu słychać silnik gdy go mocno wkręcimy i opony jeśli mamy głośne (miałem ten problem, ale już nie mam :))
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy spokojnej jeździe jest naprawdę ekonomiczny. A po założeniu sekwencji jak bym nie jeździł nie wyjdę powyżej 10l/100. Więc diesel może nie dać rady. Przeglądy? To właściwie wymiana oleju i filtrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ten stosunek jest bardzo wysoki. Generalnie samochody marki volvo charakteryzują się bardzo dobrym stosunkiem jakości do ceny. V40 nie jest wyjątkiem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
żaróweczki podświetlające włącznik świateł mogłyby wytrzymywać troszkę dłużej
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek przez 11 lat. Oby tak dalej.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V40 I 2.0 16V 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
12,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V40 I