Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 I

Bartek, 17 lat temu
Silnik 1.9 T4 200KM 147kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo V40 I 1.9 T4 200KM 147kW 1997-2004 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Po prostu rewelacyjny jeśli umiejetnie sie z nim obchodzic.
4,0
Całokształt
Polecam każdemu, kto chce mieć dość wygodne, bezpretensjonalne, bogato wyposażone (w topowej wersji) kombi o bardzo przyzwoitych osiągach za umiarkowane pieniadze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to chyba najmocniejsza strona tego auta - gdyby dodać jeszcze jedną turbosprężarkę i zlikwidować turbodziurę - byłoby rewelacyjnie. Ale 200 KM z opcją chiptuningu to i tak nieźle jak na auto średniej wielkości.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu, b .precyzyjna, dość krótkie i dobrze dobrane przełożenia - pozwalają zarówno na elastyczną jak i sportowa jazdę.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się ładnie nie mniej jedna jak na nasze drogi i profil opon 50 jest mało komfortowe, szczególnie tył jest zdecydowanie za twardy - porównywałem z BMW 330d w podobnym wieku i tamto auto dawało podobne wrażenie stabilności prowadzenia przy zdecydowanie wyższym komforcie jazdy (tył !) i to mimo niższego profilu opon (45)
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zarzutu, jestem w stanie zaparkować tym autem mając po 10-15 cm zapasu z tyłu i przodu tak więc nie ma większych problemów z wyczuciem, gdzie się ono kończy. Słupki dość wąskie więc widoczność "po skosie" również dobra.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czsaem dość łatwo paruje ale klimatyzacja, jeśli jest zadbana, rozwiązuje ten problem
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez zarzutu (mimo, że mam 190 cm), z tyłu chwilami odrobine za mało - oczywiście jak na auto tej wielkości.
4,0
Wyciszenie
OK
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w stosunku do mocy, jaką oferuje silnik uważam za przyzwoite a to dzięki turbospreżarce - gdyby podobną moc uzyskać z większej pojemności zamiast zastosowanego turbo - turbo dziura moze by zniknęła (nie jest zbyt dotkliwa) ale spalanie poszybowało by zdecydowanie w górę. Nie korzystam z serwisu ASO co pozwala zaoszczędzić sporo pieniedzy chociaż wiele czesci nie wystepuje w zamiennikach ani jako używane i wtedy jesteśmy skazani na sklep w ASO :( Dla przykładu: czujnik przepływu powietrza do intercoolera (padł) - taka mała kosteczka... W używany ale sprawny ok 50-100 zł, w ASO 500 zł !
5,0
Stosunek jakość/cena
Zakładam, ze kupujemy jak ja auto kilkuletnie a nie nowe.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Generalnie nie jest źle, w aucie 8-mio letnim pewne rzeczy mają prawo sie dziać.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niezawodność umiarkowana, głównie zawieszenie ale to w duzej mierze kwestia naszych dróg. Miałem też pewne problemy z silnikiem ale wynikały one z jednej strony z faktu, że kupiłem auto po awari turbosprężarki i bardzo niefachowej próbie jej naprawienia a z drugiej z tego, że założyłem instalację gazową (sekwencyjny wtrysk), która niestety sprawiła więcej szkód niż pożytku. Odłączyłem i nie korzystam - na benzynie bez porównania lepiej choć drożej :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.9 T4 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V40 I