Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 I

ulafsenn, 11 lat temu
Silnik 1.8 16V 125KM 92kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 186 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo V40 I 1.8 16V 125KM 92kW 1999-2004 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Nie widać upływu dziesięciu lat i w miarę nowoczesne wnętrze z elektroniczna klimatyzacją miejscem na kubki i podłokietnikiem jak na samochód który był projektowany w latach dziewięćdziesiątych nie zestarzał się zbytnio .
4,0
Całokształt
Pomimo kilku minusów w tej cenie jest auto o całkiem ładnym wyglądzie ,silnikiem którego nie trapią poważne usterki powodujące unieruchomienie auta i brakiem korozji na karoserii pomimo już ponad dziesięciu lat użytkowania . Pamiętać należy że po jakimś czasie będzie trzeba wymienić koło zmiennych faz rozrządu.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik jest cichy. .Przyśpieszenie jak na motor 1.8 jest przeciętne i raczej równomierne . Czuć dopiero trochę większe przyśpieszenie od 3000 obrotów . Minimalnie falują obroty.
4,0
Skrzynia biegów
Optymalnie używanie biegów to na drugim biegu do 40 km/h, trzeci do 70 km/h . czwarty bieg można używać od 60 do 90 km/h .Piątką od 80 na płaskim terenie. Skrzynie obsługuje się lekko i są to w miarę krótkie przełożenia.
4,0
Układ jezdny
Tu można powiedzieć o dwóch cechach .Wychylanie na zakrętach jest w normie gorzej w stosunku do dziur które powodują wrażenie słabszej kontroli nad autem szczególnie gdy są małych odstępach jedna od drugiej.
Komfort
4,0
Widoczność
lewy przedni słupek stosunkowo blisko kierowcy utrudnia znacznie prowadzenie obserwacji lewego pola auta ale można się przyzwyczaić . Lusterka są średniej wielkości tak że przy jeżdzie do tyłu trzeba trochę wyczucia
4,0
Ergonomia
tradycyjnie rozmieszczone przyciski i pokrętła których liczba jest stosunkowo niewielka powoduje łatwą obsługę kokpitu .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja choć jednostrefowa dobrze sobie radzi jak by nie było w dość małej przestrzeni tego auta .Szum nawiewu jest nieduży i nie zwraca uwagi podczas jazdy
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie największy minus tego auta. Samo wsiadanie do tego auta jest dość kłopotliwe . jego wysokość to 141 cm co w połączeniu z nisko umieszczoną kolumną kierownicy skłania wsiadającego do wzmożonego wysiłku.Z przodu jest dość wygodnie ale regulowana kierownica w jednej płaszczyznie niestety utrudnia znalezienie właściwego ustawienia fotela.
3,0
Wyciszenie
silnik pracuje cicho i gdyby nie było hałasu dochodzącego z toczenia się kół było by wybornie . Rodzaj asfaltu ma duży wpływ na poziom hałasu w kabinie.Niestety zawieszenie przenosi je do środka i zmiana nawierzchni jest natychmiast odczuwalna
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jazda z włączoną klimatyzacją daje o około o.5 litra większe zużycie benzyny. Samochód mimo stosunkowo nie wielkich gabarytów w mieście potrafi spalić do 11 litrów. Jazda w trasie znacznie obniża pobór paliwa.Nie przekraczając 90 km/h jest możliwe zejście do 6 litrów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest dziesięciolatkiem ale tego nie widać i nie czuć .
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest to szwedzka jednostka .Jak do tej pory . drugi raz wymiana koła zmiennych faz rozrządu powodującego terkot i mały spadek mocy . Jazda jest możliwa i niepowodująca ubocznych konsekwencji dla silnika.Jest to przypadłość tego silnika . Sam silnik nie sprawia kłopotów i jest pewnym punktem tego samochodu .podobno żywotność diesla i puki co taki jest. Był także wymieniony rezystor dmuchawy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V40 I 1.8 16V 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,50 zł
9,1
l/100km
10,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V40 I