Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 I

aztecs, 12 lat temu
Silnik 1.8 16V 125KM 92kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 159 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volvo V40 I 1.8 16V 125KM 92kW 1999-2004 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Można na nich polegać
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Podświetlanie deski roździelczej
4,0
Całokształt
Tylko wymiany eksploatacyjne. Jedyny większy wydatek to wymiana silikonowej uszczelki w silniku.
Wrażenia
3,0
Silnik
Pracuje trochę jak w starych polonezach. Jest za to niezawodny. Przyśpieszenia nie odnotowano (okolice 11s). Przy wyprzedzaniu trzeba się trochę nagłowić na który bieg wrzucić zwłaszcza gdy się jeździ na LPG a te instalacje nie przepadają za bardzo wysokimi obrotami. Prędkość maksymalna to okolice 170km/h ale nie polecam bo przy 150km/h lusterka boczne same się składają.
3,0
Skrzynia biegów
Chodzi troszkę ciężko.
4,0
Układ jezdny
Nieźle zestrojony. Dobre trzymanie na zakrętach i nierównościach
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu i z tyłu ok. Plusem są lusterka boczne, które likwidują tzw. martwy punkt
4,0
Ergonomia
Volvo i Saaby biją pod tym względem konkurencję. Ale na początku trzeba się jednak przyzwyczaić
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Perfekt. Plusem jest to, iż włączając nawiew na szybę automatycznie włącza się klima. Szyby łatwo odparować. Klima wysokiej jakości, pracuje 12 lat i nie było żadnych problemów.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu miejsca mają wystarczająco. Z tyłu wygodnie tylko dla 2 dorosłych. Mało miejsca na nogi
4,0
Wyciszenie
Szumy przy prędkościach 110-120km/h. Później znów cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto na gaz. Na trasie 90-110km/h spala około 9 litrów LPG. na autostradzie 130-150km/h to już 13l. W cyklu mieszanym uzyskuję 10,5l (dojazd do pracy Rybnik-Jastrzębie
5,0
Stosunek jakość/cena
Solidniej wykonane niż moje poprzednie Audi A4 z 2003roku. Wygodniejsze Audi ale mniej trwałe
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co chwilę padają żarówki we wnętrzu, silniczek wycieraczki tylnej, drobne wycieki oleju, luzują się śrubki z zabudowy pod kierownicą. To wszystko co przydarzyło mi się w ciągu 3 lat
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V40 I 1.8 16V 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,50 zł
9,1
l/100km
10,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V40 I