Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 I

kali125, 13 lat temu
Silnik 1.8 16V 125KM 92kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 151 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Volvo V40 I 1.8 16V 125KM 92kW 1999-2004 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wyciszenie i wykończenie wnętrza pojazdu oraz jego stylistyka zewnętrzna. Pomimo 10 latek jakie ma moje autko prezentuje się i wygląda wspaniale.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Pojawienie się rdzy na przednim błotniku, na masce pod grilem i na tylnych drzwiach
Inne : Układ chłodzenia - problemy z chłodnicą
4,0
Całokształt
W opini w aspekcie użytkowania Volvo pisałem tylko o pewnych brakach jak i naprawach, natomiast o pozytywach sie nie wypowaiadłem bo jest ich sporo, a w rubrykach mało miejsca :). Moja opinia odnośnie tego samochodu - jest to autko dość dobre, bezawaryjne, lecz kosztowne w utrzymaniu (części zamienne (org) no i ubezpieczenie (dziwnie po usłyszeniu nazwy volvo odrazu jest ono wyższe :)). No cóż ale nazwa volvo bardzo dostojnie brzmi - pozatym naprawde sympatycznie tym autkiem się jezdzi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje cicho i nie przeszkadza podczas jazdy. Natomiast jego elastycznośc odczywalna jest dopiero powyżej 3500 obr/min.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje prawidłowo i biegi wchodzą bez problemów. Jedyny problem jaki mi sie wydarzył w 4 letnim użytkowaniu to dwukrotna wymiana plastikowych tulejek umieszczonych pomiędzy drążkiem zmiany biegów a wodzikiem wychodzącym ze skrzyni nieduży koszt) ale zawsze.
4,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń. Lecz do doskonałości trochę brakuje (oczywiście według mojej skromnej osoby :)).
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra nie za mało nie za dużo.
4,0
Ergonomia
Fotele dość wygodne, w miarę trzymają na boki (dotyczy fotela kierowcy i pasażera z przodu). Natomiast, wg mnie w Felci, były szersze a co za tym idzie wygodniejsze fotele. Bagażnik (jak dla mnie) wystarczający do robienia zakupów i na wyjazd na kilka dni poza dom. W przypadku dłuższego wyjazdu (dla rodziny 3 osobowej w tym 6 miesieczny bobas) troche za mały :). Ale to wszytsko zależy od ilosci zabranego ze sobą sprzętu i szpargałów itp
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na początku mojego romansu z volvo nawiew i ogrzewanie działało bez zastrzeżeń wręcz bym powiedział że było doskonałe, szybko chłodziło jak i grzało prawie natychmiast po zmianie potencjometru. Ale pierwsza wizyta w serwisie volvo w celu przeczyszczenia klimy wszystko zmieniła. Od tej pory działa jak chce, grzeje lub chłodzi jak chce (w zimne dni długi czas oczekiwania na ciepłe powietrze), pozatym dzień po wizycie w tym serwisie jakiś czujnik się przepalił odnośnie nawiewu (odpowiedz serwisu rzecz mechaniczna mogła sie pospuć) wymieniłem ten czujnik ale dalej z działanie nie jestem zadowolony. Moje volvo tam więcej nie pojedzie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po przesunięciu siedzenia kierowcy maksymalnie do tyłu, pasażerowie z tyłu mają mało miejsca na nogi. Ja mam 185 cm i tak właśnie mam ustawiony fotel, naszczęscie mam drobniutką żonkę więc się tam mieszczą jej nóżki :).
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest dość dobre, wiadomo przy dużych prędkosciach (powyżej 140 km) szum wiatru daje sie we znaki i być może silnik (jakoś go nie słyszałem tylko wiatr :)). Podczas podróży żona zreguły śpi :) i zawsze twierdzi że nie czuć tej prędkości z jaką się w danej chwili jedzie, dodam że lubi mocno cisnąć pedał gazu. Znajomy podczas postoju na światłach, stwierdził , "co Ci silnik zgasł, zapal go ":). Tak więc wg mnie wyciszenie kabiny jest doś dobre.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu zależy wszystko od sposobu jazdy :) i wyboru serwisu (najdrożej w ASO nie zawsze znaczy dobrze wykonana usługa). Tak więc koszta mogą być duże i bardzo duże :).
4,0
Stosunek jakość/cena
Dość dobra - ale należy o te autko dbać. Dla kupujących sugestia dwukrotnie sprawdź dane autko czy nic mu nie dolega.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od 4 lat użytkowania samochodziku; wymieniłem z racji zakupu samochodu - klocki i tarcze hamulcowe oraz rozrząd z pompą wodną. Natomiast naprawiane były tylko elementy eksploatacyjne, gumy od stabilizatora tył, elastyczne przewody hamulcowe, słony przegubów, no i ostatnio chłodnica i oraz moduł z taśmą od poduszki, gdyż klakson nie działał :). Na ostatnim przeglądzie majster powiedział do mnie, Panie odczasu do czasu otwieraj Pan maskę bo zamek przyrdzewieje i łomem tego nie otworzy. Naprawde można tym samochodem jezdzić i nie zagladać do silnika :).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek nie było - a jedynie kosztowne :); np.: wymiana chłodnicy (w serwisie ok. 900zł + robocizna); oraz wymiana modułu z taśmą od poduchy (z powodu braku sygnału z klaksonu :)) i tu koszt 700 zł + robocizna (w tym dwa tygodnie oczekiwania na tę część) . Oczywiście są zamienniki lub częsci używane. Nie polecam lepiej kupić nowe podejrzewam że lepiej na tym sie wyjdzie, gdyż poszedłem na zamienniki używane no i wsumie tylko 2 lata było spokoju i problem powrócił.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V40 I