Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 I

ErGie, 4 lata temu
Silnik 1.8 16V 122KM 90kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo V40 I 1.8 16V 122KM 90kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
3,64
11% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Trwały, cichy, mocny przy wyższych obrotach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Dramatycznie fatalna skrzynia biegów.
3,0
Całokształt
Niby Volvo, ale o szwedzkiej jakości i niezawodności można zapomnieć. V40/S40 to składak; pozostał jedynie dobry szwedzki silnik, zestrojony z wadliwą skrzynia wyciągnięta z Renault, a zawieszenie to Ford/Mitsubishi. Ale od początku... Samochód mam od ponad roku, na dzień dobry po poprzednich właścicielach, trzeba było wymienić kompletny rozrząd (pasek, rolki, pompa wody oraz występujące w tym silniku koło zmiennych faz rozrządu) wydatek w niezależnym serwisie Volvo 1900 zł, bo żaden mechanik nie chciał się takiego serwisu podjąć, więc polecam przyszłym nabywcom zerknąć, kiedy był robiony rozrząd czy coś nie terkocze na zimnym silniku, nie cieknie. Co jakiś czas padają gumy stabilizatora, żeby wymienić je z przodu należy ściągnąć sanki, przez co mechanicy lubią sobie doliczyć, ogólnie elementy zawieszenia nie są trwałe i skomplikowane w wymianie. Wymiana sprzęgła w alternatorze skończyła się koniecznością wymiany całego alternatora i i jeszcze wymianą tego sprzęgła w używce. Ostatnio zaczęło lać z wybieraka skrzyni biegów. Sam zestaw naprawczy jest tani, ale obawiam się, że może wystąpić konieczność zrzucenia całej skrzyni. Części droższe niż Opla, Fiata, Skody, bywa problem z doborem części. Auto wygodne, komfortowe, ponoć super bezpieczne, ale wolę nie testować sprawności poduszek powietrznych. Na duży minus układ klimatyzacji - słabo wydajna w korku, podczas postoju, wydaję mi się, że jest to wina nałożenia na siebie dwóch chłodnic i chłodzenie jednym wentylatorem. Chociażby w Passacie klima mrozi, niezależnie czy się stoi czy się jedzie. Reasumując mieszane odczucia, nie polecam na pierwszy na samochód, lepiej kupić wyśmiewanego Opla albo VW.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niby tylko 122 konie na 1400 kg samochodu, ale silnik daje radę. Żeby jechał trzeba zmieniać biegi przy minimalnie 2500 obr, to w końcu 16V. Mimo 20 lat cichy i niezawodny, żadnego poboru oleju, żadnych wycieków. Można się krzywić na zastosowanie koła zmiennych faz rozrządu. Dobry dostęp w komorze silnika, można niektóre rzeczy wymienić samemu.
1,0
Skrzynia biegów
Krótki komentarz, bo i nie ma czego zachwalać. Skrzynia francuska, zgrzyta przy zmianie biegów, cieknie z wybieraka, czasami wsteczny nie wejdzie, strach przed kosztami naprawy i kolejną wymianą tulejek. Przełożenia typowe jak w innych samochodach, na 5 biegu przy 100 km/h jest 2800 obr. Uwaga na rozsypującą się z wieku gałkę lewarka.
5,0
Układ jezdny
Nie można się przyczepić.
3,0
Karoseria
Fatalnie rozwiązane połączenie błotników z progami. Brak odpływu powoduje, że zbierają się tam liście, ziemia, woda, cały syf, przez co doły błotników sobie powoli gniją. Większość tych samochodów wymaga interwencji w tym miejscu. Reszta podwozia i nadwozia mimo lat w bardzo dobrym stanie.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała we wszystkich kierunkach, lusterka nie przekłamują odległości.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Prostota, tutaj nie ma skomplikowanej deski rozdzielczej, systemu schowków. Wszystko jest proste, bardzo dobrze oznaczone, nie ma udziwnień. W samochodzie odnajdą się ci wysocy, jak i niscy. Spokojnie zielone podświetlenie zegarów i deski rozdzielczej, nie tak wściekłe jak w VW czy Seacie. Bardzooo wygodne, wyprofilowane fotele, aczkolwiek siedzenie na nich latem nieprzyjemne.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Gdyby nie ta nieszczęsna klimatyzacja, to ocena powędrowałaby w górę. Niestety, klima słabo sobie radzi w korku, podczas postoju. Zaczyna dobrze chłodzić w trasie, gdy powietrza uderza w skraplacz. Mimo pełnej diagnostyki i dobijania nie poprawiło się. Moim zdaniem wina nałożenia dwóch chłodnic i jednego wentylatora. Zimą samochód bardzo szybko się nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Czterech dorosłych chłopów podróżuje komfortowo. Plusem jest podłokietnik wysuwany z tylnej kanapy. Trochę mały ten bagażnik, na dłuższy wypad ciężko się pomieścić.
5,0
Wyciszenie
Przy 120 km/h poziom hałasu akceptowalny, auto nie wyje, nie trzęsie się. Nie jest to czołówka, ale na pewno przyjemnie się podróżuje na tych krótkich, jak i długich odcinkach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty paliwa niskie, samochód nie pożera sporej ilości paliwa. Jednak ceny części potrafią wywołać ból. Sama wymiana rozrządu i jej cena bywa koszmarna, nie mówię o drogim remoncie skrzyni biegów. Wraz z wiekiem sypią się pierdoły, których wymiana kończy się czasami uszkodzeniem czegoś innego. Zdecydowanie niższe ceny części u konkurencji, a komfort podobny. Występują tu takie cuda jak koło zmiennych faz rozrządu czy wielowahaczowe zawieszenie z tyłu. Nie polecam na pierwszy samochód bądź przy niskich zarobkach, chyba, że ktoś potrafi podłubać przy wozie.
2,0
Stosunek jakość/cena
To nie jest stare dobre Volvo, jakość przeciętna, trwałość przeciętna, wrażenia z jazdy przeciętne. Całokształt samochodu nieadekwatny do znaczka na grillu i ceny, jaką dałem za samochód i ile w niego włożyłem. Jak już to lepiej kupić coś innego, faktycznie ze stajni Volvo.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psują się pierdoły, np. sprzęgiełko alternatora, rolka napinacza. Zdarza się, że nie działa połowa żarówek podświetlenia zegarów, raz sam od siebie wyzerował się licznik km. Ręczny raz dobrze działa, raz nie, nie wiem od czego to zależy. Płyn chłodzący czasami gdzieś znika, a wycieków i miejsca parowania nie widać.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Całe szczęście, że nigdy nie stanął w trasie. Nie zanotowałem poważniejszych usterek, oprócz wycieku z wybieraka. Aczkolwiek jest tu sporo rzeczy, które mogą się niespodziewanie zepsuć i zepsuć humor. W szczególności należy dbać o rozrząd, żeby nie zerwał się pasek, co doprowadzi do remontu, albo wymiany silnika.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V40 I

Cenimy Twoją prywatność

Autocentrum.pl należy do grupy Wirtualna Polska Holding. Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.