Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 I

Patryk, 6 lat temu
Silnik 1.8 16V 122KM 90kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 253 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volvo V40 I 1.8 16V 122KM 90kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
3,64
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Karoseria
4,0
Całokształt
Psują się drobne rzeczy które łatwo naprawić ale za to części typu silnik, sprzęgło, skrzynia w moim egzemplażu nie do zdarcia. No i oczywiście wada fabryczna - koło zmiennej fazy rozrządu hałasowało już od zakupu mimo to przejechałem 60 tys km i dopiero zaczęło poszarpywać przy ok 2,2-2,5 tys obrotów, łącznie zrobiłem 80 tys km bez wymiany tej części ze względu na rdze na progach i błotnikach, podłoga bez śladu rdzy. Samochód wart swej ceny lecz żeby go teraz kupić mija się z celem ponieważ plastikowe elementy pękają i się rozpadają np kluczyk mam osobno i osobno osłonkę z immobilizerem, zaczyna również pękać plastik na gałce zmiany biegów. Auto było godne polecenia teraz jest już trochę za późno na jego zakup ostatnie sztuki z 2004 mogą pocieszyć nas max 4 lata. Moje volvo było jednym z 1 po lifcie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik sprawny z wystarczającą mocą jedyna uciążliwa rzecz to te koło zmiennej fazy rozrządu, od wymiany oleju do 8 tys km nie brał oleju potem szybko ubywało 0,5 - 1l i przy 12 tys wymieniałem całość. Jedyne poważne awarie przez te 6 lat to pękł wysprzęglik oraz popsuł się bendiks rozrusznika. Ważne aby wybrać silnik 1.8 a nie 1.8 GDI.
4,0
Skrzynia biegów
Działała bez zarzutu, wygodna w obsłudze, rzadko zdarzało się zaliczyć "dentystę".
5,0
Układ jezdny
Bardzo skrętne, wygodne w prowadzeniu.
1,0
Karoseria
Niby ocynk ale progi i błotniki lecą, szczególnie z prawej strony, na masce również małe elementy korozji lecz tylko powierzchownej.
Komfort
4,0
Widoczność
Jedynie słabo widać odległość do końca maski
4,0
Ergonomia
Dość pojemne i wygodne, na tylnej kanapie można spać ze względu na ułożenie kanapy w lekko wklęsły sposób.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przez 6 lat nie nabijana klimatyzacja (klimatronik) i nadal działa, jedynym problemem jest zima gdzie auto nie do końca się nagrzewało oraz uciążliwa rura z dodatkowym gorącym powietrzem z silnika która ciągle odpadała i nie było zamiennika.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
póki volvo miało 15 lat było ok do prędkości 160km/h gdy gumy zaczęły parcieć przy 100 jes głośno
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto dość drogie w utrzymaniu ze spalaniem jak i kosztem części jednak za to mało awaryjne
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Znacznie duża lista małych usterek aczkolwiek łatwe w naprawie i czasem nawet bezkosztowe.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIe odnotowałem żadnej

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V40 I 1.8 16V 122KM 90kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,50 zł
10,2
l/100km
7,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V40 I