Psują się drobne rzeczy które łatwo naprawić ale za to części typu silnik, sprzęgło, skrzynia w moim egzemplażu nie do zdarcia. No i oczywiście wada fabryczna - koło zmiennej fazy rozrządu hałasowało już od zakupu mimo to przejechałem 60 tys km i dopiero zaczęło poszarpywać przy ok 2,2-2,5 tys obrotów, łącznie zrobiłem 80 tys km bez wymiany tej części ze względu na rdze na progach i błotnikach, podłoga bez śladu rdzy. Samochód wart swej ceny lecz żeby go teraz kupić mija się z celem ponieważ plastikowe elementy pękają i się rozpadają np kluczyk mam osobno i osobno osłonkę z immobilizerem, zaczyna również pękać plastik na gałce zmiany biegów. Auto było godne polecenia teraz jest już trochę za późno na jego zakup ostatnie sztuki z 2004 mogą pocieszyć nas max 4 lata. Moje volvo było jednym z 1 po lifcie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik sprawny z wystarczającą mocą jedyna uciążliwa rzecz to te koło zmiennej fazy rozrządu, od wymiany oleju do 8 tys km nie brał oleju potem szybko ubywało 0,5 - 1l i przy 12 tys wymieniałem całość. Jedyne poważne awarie przez te 6 lat to pękł wysprzęglik oraz popsuł się bendiks rozrusznika. Ważne aby wybrać silnik 1.8 a nie 1.8 GDI.
4,0
Skrzynia biegów
Działała bez zarzutu, wygodna w obsłudze, rzadko zdarzało się zaliczyć "dentystę".
5,0
Układ jezdny
Bardzo skrętne, wygodne w prowadzeniu.
1,0
Karoseria
Niby ocynk ale progi i błotniki lecą, szczególnie z prawej strony, na masce również małe elementy korozji lecz tylko powierzchownej.
Komfort
4,0
Widoczność
Jedynie słabo widać odległość do końca maski
4,0
Ergonomia
Dość pojemne i wygodne, na tylnej kanapie można spać ze względu na ułożenie kanapy w lekko wklęsły sposób.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przez 6 lat nie nabijana klimatyzacja (klimatronik) i nadal działa, jedynym problemem jest zima gdzie auto nie do końca się nagrzewało oraz uciążliwa rura z dodatkowym gorącym powietrzem z silnika która ciągle odpadała i nie było zamiennika.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
póki volvo miało 15 lat było ok do prędkości 160km/h gdy gumy zaczęły parcieć przy 100 jes głośno
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto dość drogie w utrzymaniu ze spalaniem jak i kosztem części jednak za to mało awaryjne
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Znacznie duża lista małych usterek aczkolwiek łatwe w naprawie i czasem nawet bezkosztowe.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIe odnotowałem żadnej
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 122KM 90kW
[l/100km]