Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 I

drRems, 15 lat temu
Silnik 1.8 16V 115KM 85kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 135 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo V40 I 1.8 16V 115KM 85kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Autem jeżdżę od roku. Zostało sprowadzone z Włoch a kupione w Niemczech. Parę razy byłem dla samego siebie na stacjach kontroli, żeby sprawdzić czy czegoś nie muszę już wymienić w zawieszeniu i czy nic tam się nie dzieje, bo czasem słychać różne stuki na naszych drogach. I ciągle odpowiedź, że wszystko jest OK. Nie wiem, po jakich to drogach wcześniej jeździło (może tylko włoskie autostrady). Dopiero przy przeglądzie robionym teraz doradzono wymianę sworzni przednich wahaczy, ale to za jakieś 5tys. km. Auto trochę dostało w kość zwłaszcza po zimie, kiedy w mieście wyszło pełno dziur.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Zimą przy większych mrozach potafi zacinać się zamek centarlny i drzwi trzeba otwierać kluczykiem.
5,0
Całokształt
Auto spisuje się super. Jeździ raczej na gazie i dużo po mieście (stąd takie spalanie), ale na trasie jest trochę mniej. Wszystkie wskaźniki są czytelne, obsługa prosta. Nic się nie psuło to nie wiem jak z częściami, ale jest duża dostępność używana. Samochód na paliwie idzie jak trzeba na gazie jest mu trochę ciężej. Da się to zauważyć zwłaszcza przy podjazdach pod wzniesienia, przy wyprzedaniu i przy załadowanym samochodzie. Warto zastosować dobre oleje i świece a już na pewno przy gazie. I jeszcze coś. Nie za bardzo słyszę tu jakieś trzeszczące plastiki, co się zdarza w innych autach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest nieźle. Bardzo odczuwam różnicę pomiędzy jazdą na gazie a jazdą na paliwie. Zwłaszcza w trasie przy wyprzedzaniu. Przy paliwie jakby miał trochę więcej koni pod maską. Szybciej się zbiera i nie ma szarpnięć, które zdarzają się na gazie. Zdarza mi się, więc po prostu wyłączyć mu wtedy gaz i jechać na paliwie.
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam zarzutów. Z początku nie mogłem się przestawić na podnoszony ręczny i często wbijałem jedynkę, ale wszystkiego idzie się nauczyć. Zdarza się nie raz nie wbić wstecznego, ale wciskamy jeszcze raz sprzęgło i wchodzi. Zauważyłem to jednak w wielu różnych autach.
4,0
Układ jezdny
Ok. Przestraszyć mogą różne stuki z zawieszenia, ale niestety mamy drogi, jakie mamy. Wspomaganie chodzi bez zarzutu. Auta ciężko się nie prowadzi. Żona już opanowała cofanie parkowanie i manewrowanie. Tak, więc auto jest do opanowania.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu dla wyższych osób super, dla niższych może być gorzej, ale auto nie ma regulacji fotela góra-dół, nawet nie wiem czy w tych modelach tak było czy po prostu akurat ten tego nie ma. Do tyłu też nieraz nie widać tak jak by się chciało(dość mała tylnia szyba), ale jest poprawnie. I znów kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Ergonomia
Ja się przyzwyczaiłem już do tego, co mam dookoła siebie. Osobom niskim i siedzącym bardziej z przodu za kierownicą może przeszkadzać podłokietnik pod prawym łokciem, który utrudnia zaciąganie hamulca ręcznego (trzeba go odchylać do tyłu).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa bez zarzutów i szybko. Zimą ogrzewanie też szybko się odczuwa. Przydała się też zimą funkcja szybkiego odmrażania samochodu - zwłaszcza przednia i tylnia szyba szybko odpuszcza, kiedy nie można jej wyskrobać. Bardzo wiele jak dla mnie opcji ustawień nawiewu i temperatury nadmuchu. Brak mi jakiejś elektryki do foteli i ich podgrzewania zimą.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie (183cm) wzrostu jest dużo miejsca i za kierownicą i na miejscu pasażera. Gdy np. przesunę fotel na maxa do tyłu to nie sięgam za bardzo do pedałów. Z tyłu robi się ciasno jak jedzie 5 osób. Ta w środku siedzi już na wyprofilowaniu, opiera się o składany podłokietnik i ma tunel między nogami. Na 4 osoby jest wygodnie.
4,0
Wyciszenie
Nie zwracałem zbyt na to uwagi, bo prawie zawsze gra głośniej radio i auto jedzie na obrotach. Musiałbym poświęcić kiedyś jeden dzień na jazdę w ciszy i posłuchać. Podejrzewam, że nie jest najgorzej. W trasie głośnawo robiło się gdzieś przy 120km/h a już na pewno przy szybkiej redukcji biegu z 5 na 4 w zakresie 90-120km/h. Z tyłu zawsze coś gdzieś słychać, ale tak jest w każdym kombi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Podane dane dotyczą LPG, bo na tym najczęściej się jeździ zwłaszcza w mieście. No i auto raczej nie jeździ ekonomicznie u mnie. Tylko żona obchodzi się z nim delikatnie. Zmiana biegu u niej a u mnie to różnica ok 1000obr./min. Przy paliwie średnie spalanie w mieście wychodzi jakieś 12litrów/100km, więc lepiej kalkuluje się spalić tyle samo a gazu. Co do ceny przeglądu to zawsze będzie trochę więcej niż normalnie, bo auto ma gaz.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za pieniądze, które wyłożyłem na to auto rok temu nie znalazłbym chyba żadnego innego samochodu z takim wyposażeniem a chcąc znowu kupić takie u nas w kraju musiałbym dołożyć wtedy jakieś 4-5tys. zł uwzględniając oczywiście to, co on miał (skóra, klimatyzacja, elektryka, airabgi, gaz-już był, alufelgi).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic nie było. Czasem zanika podświetlanie przycisku tego przy skrzyni biegów od podnoszenia lewej szyby. Od początku też charczał lewy tylni głośnik, który potem wogóle przestał grać. Teraz są już nowe i jest ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód raz dostał w kość i ugotował się. Kawał drogi przez las praktycznie cały czas na 1-szym biegu po dziurach i wybojach. Poszedł wtedy czujnik temperatury płynu chłodzącego no i płyn z chłodnicy. Koszt z wymianą wyniósł jakieś 150zł.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V40 I