Zawieszenie
: Świetne zawieszenie, mega komfort w trakcie jazdy. Przy adaptacyjnym zawieszeniu możliwość utwardzenia i bardziej sportowej jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Pęknięty blok silnika, głowica do całkowitej regeneracji.
3,0
Całokształt
Samochód świetny. Uwielbiałem nim jeździć. Jeden z najlepszych na dłuższe trasy dzięki komfortowym fotelom, do miasta za mało skrętny i za duże gabaryty. Niestety trafił mi się bardzo awaryjny model. W przeciągu 2 lat wydałem około 20 tys na naprawy. Pęknięty blok silnika przy 150 tys km. Naprawa układu chłodniczego. Regeneracja głowicy (która też by się rozdała za parę tys kilometrów bo popychacze się rozpadały). Zacinający się na niektórych drzwiach keyless. Ogólnie bezawaryjność tragedia.
Wrażenia
2,0
Silnik
Po 2010 pękają bloki silnika! uważać. Jeśli chodzi o kulturę pracy, spalanie, osiągi ten silnik ma u mnie 5/5. Brzmienie silnika to po prostu poezja. Aż się chciało raz na jakiś czas coś wyprzedzić żeby tylko posłuchać silnika. Niestety nikt tego głośno nie mówi ale w D5/D4 PĘKAJĄ BLOKI SILNIKA (po 2010 roku - stare nie pękają). Mechanik który robił mi silnik własnie kończył identyczną naprawę XC60 też po pękniętym bloku. Przy oryginalnym przebiegu 150 tyś km u mnie niestety to się stało.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ok. Poszarpuje jak jest zimno ale wg instrukcji tak ma być. Nie miałem z nią większych problemów. Jedną gwiazdkę urwałem za powolność skrzyni. Jeżdżę teraz samochodem który ma DSG i różnica jest bardzo duża.
5,0
Układ jezdny
Miałem wersję z adaptacyjnym zawieszeniem. Dla mnie jeśli chodzi o układ jezdny samochód idealny. Limuzyna komfortowa jak jest potrzeba, na autostradzie albo zakrętach wciskam Sport/Advanced , samochód się pięknie usztywnia i nawet przy szybszych prędkościach jest MEGA stabilny. Ideał wśród limuzyn.
5,0
Karoseria
Volvo. Żadnych korozji czy problemów z karoserią.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma tragedii ale trzeba się przyzwyczaić do gabarytów. Bez czujników cofania nie da rady za bardzo jeździć ;).
5,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski na swoim miejscu. Najwygodniejszy tempomat jaki używałem. W idealnym miejscu, prostota w użyciu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiewy ok tylko jest mały problem żeby ustawić tak żeby na ciebie nie wiało bezpośrednio. Trochę długo się nagrzewa w zimę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duża limuzyna, spory bagażnik.
5,0
Wyciszenie
Największy plus tego auta. Stałem kiedyś obok włączonego samolotu i przy trochę pogłośnionej muzyce nie słychać było samolotu w ogóle.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Małe spalanie w porównaniu do osiągów, ale za to drogi serwis. Klocki przód tył + tarcze = 2000 zł. Wymiana oleju w skrzyni = 1000 zł. Wymiana amortyzatorów przód = 2500 zł (części + robocizna).
Ogólnie drogo...
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód kupiony jako używany zawsze będzie miał dobry stosunek jakości do ceny.
Tutaj jakość jest na bardzo wysokim poziomie przy dobrej cenie. Tylko ta bezawaryjność ....
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzały się drobiazgi typu nie działający keyless przy drzwiach pasażera itd.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
150 tyś - pęknięty blok silnika, w trakcie remontu wyszło, że jeden z popychaczy się rozpadł także głowica też do remontu - całość ok 14 tyś. zł.
160 tyś jeden z amortyzatorów całkowicie przestał działać - wymiana pary przód 2,5 tyś.
Reszty nawet nie chcę mi się pisać. Ogólnie od mechanika dowiedziałem się, że to nie pierwsze Volvo po 2010 z pękniętym blokiem jakie robił.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 215KM 158kW
[l/100km]