Niepozorny samochód nierzucający się w oczy, kryjący pod maską świetny silnik, a we wnętrzu skandynawski minimalizm.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mistrzostwo japońskiej inżynierii. Może nie brzmi jak rasowa V8 z ułożeniem cylindrów pod kątem 90st, ale brzmi nietuzinkowo, ma kompaktowe rozmiary (mimo poprzecznego ułożenia), jest bezawaryjny i potrafi być oszczędny - 10L przy emeryckiej jeździe. Jedyny mankament z początkowej serii produkcji to problem z łożyskiem wałka równoważącego.
4,0
Skrzynia biegów
Klasyczny automat miał regularną wymianę oleju (mimo braku zaleceń ASO). Na minus jest powolna redukcja przy wyprzedzaniu.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny oceniam bardzo dobre ale to zasługa Four-C. Przy najtwardszych układ kierowniczy jest precyzyjny, a auto pomimo swojej wagi dobrze trzyma się drogi.
4,0
Karoseria
Bez uwag.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyłu ograniczona. Pomagają czujniki parkowania. Grube słupki A.
3,0
Ergonomia
Ergonomia w skandynawskim stylu. Ilość przycisków zredukowana do rozsądnego minimum (przeciwnie do aut niemieckich co mnie zawsze wręcz irytowało). Sterowanie funkcjami wręcz intuicyjne. Jakość materiałów na minus - widać, że decydowali tu księgowi z forda, plastiki są miejscami tandetne, konsola i boczki drzwi skrzypią, w porównaniu do poprzedniej generacji S80 jest to uwstecznienie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dużo punktów nawiewowych (ok 20), szybko nagrzewający się silnik, po ok 500m z nawiewów dmucha ciepłe powietrze. Na plus czujnik jakości powietrza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca absolutnie wystarczająco. Pomimo wzmocnionych słupków i grubych drzwi, wnętrze jest nadal przestronne i komfortowe.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 180 wyraźne szumy od lusterek bocznych i opon. Silnik praktycznie niesłyszalny, odgłosy dochodzą jedynie z tylnej części wydechu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Od dwóch lat brak niespodziewanych wydatków. Koszty utrzymania to zdecydowanie paliwo.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jakość/Cena na przeciętnym poziomie. Spodziewać się można szwedzkiego flagowca a we wnętrzu zalatuje fordem. Wyraźnie widać cięcia na materiałach w stylu amerykańskich inżynierów/księgowych.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zamek tylnych drzwi.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 4.4 V8 315KM 232kW
[l/100km]