Wspaniały dźwięk silnika, osiągi wystarczające, silnik 2.5 to przy tej masie uważam za optymalny wybór.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna, mimo sporego przebiegu dobrze zmienia biegi, trochę dziwnie działa sprzęgło ale to już kwestia nalatanych kilometrów.
5,0
Układ jezdny
Miękki, średnio precyzyjny w prowadzeniu (nie jest to auto sportowe), ale wygodny.
3,0
Karoseria
Linia samochodu narysowana moim zdaniem dosyć średnio jak na tę klasę, widać większy niż przy poprzednim modelu wpływ Forda, natomiast deska rozdzielcza DUŻO ładniejsza i z lepszych niż w poprzedniku materiałów.
Komfort
4,0
Widoczność
Ze względu na gabaryty działające czujniki parkowania są koniecznością.
5,0
Ergonomia
Jak w VOLVO - dobra/bardzo dobra
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje dobrze, chłodzi gorzej, ale to już kwestia zużycia egzemplarza a nie jakaś jego wada.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na gabaryty zewnętrzne miejsca z tyłu jest za mało, oczywiście biorąc pod uwagę segment pojazdu. Z przodu jest bardzo dobrze.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie super, słychać pièkny pomruk 5 cylindrowego silnika - bajka.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwisy doliczają niestety za markę premium. Części też nie tanie, szczególnie jak padnie coś poważniejszego, co przy tym przebiegu może zdarzyć się w każdej chwili.
4,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek ceny do jakości uważam za dobry -
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów nic mnie specjalniw nie denerwuje.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wraz ze wzrostem przebiegu rośnie oczywiście ryzyko awarii, jak w każdym aucie, tym niemniej samochód wykonany dosyć porządnie. Ja wymieniałem miskę olejową, katalizator, regenerowałem kompresor klimatyzacji, wymieniałem felgi ze względu na ich zużycie (vide przebieg), tarcze, klocki itp.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 T 200KM 147kW
[l/100km]