Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S80 II Sedan

zulugula, 10 lat temu
Silnik 2.5 T 200KM 147kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo S80 II Sedan 2.5 T 200KM 147kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Sprawia wrażenie porządnej fury. Przejechałem jednego dnia 1000km po Polskich drogach nie nie czułem wielkiego zmęczenia. Dużo lepiej niż Mondeo. Kawał samochodu. Wygodne i pewne zawieszenie. Dobrze wyprofilowane fotele. Każdy znajdzie dobrą pozycję za kierownicą.
Wrażenia
4,0
Silnik
Spora pojemność. 200KM nie poraża mocą ale całkiem zwinnie radzi sobie z tym ciężkim autem (prawie 2 tony). Niestety lubi wypić trochę oleju. Serwis mówi, że 0,5 - 1l oleju na 10 tys km to norma. Silnik w sumie nie wysilony, mimo że z turbo, ładnie zbiera się z niskich obrotów. Silnik ten doskonale znosi gaz, co nie jest już tak częste. Podobno bez problemu można mu podnieść moc do 230-250KM i to tylko zmieniając mu mapę silnika. Niestety po takiej operacji w ***** dostaje automatyczna skrzynia biegów, która ciężko już znosi taką moc.
5,0
Skrzynia biegów
6 biegowy automat, elegancko pracuje. Jak trzeba przytrzyma obroty do 6,5 tys. a auto ciągnie jak oszalałe. Przerzuca biegi szybko i niemal niezauważalnie. Jak jedziesz normalnie utrzymuje obroty na poziomie 2-2,3 tys/min. i w aucie jest cichutko.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest wygodne, wystarczająco miekkie na Polskie drogi, a zarazem auto pewnie się prowadzi na wyższych prędkościach. Zimą systemy wspaniale korygują tor jazdy. Np. na śliskiej autostradzie, gdzie inni mogli jechać max 80km/h, ja bez problemów leciałem 140km/h.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak dla mnie zupełnie wystarczająca. Dosyć grube są słupki przednie ale poza tym, nie bardzo jest się do czego przyczepić.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Nie ma przeładowania, funkcje dobrze działają.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam się do czego przyczepić. Płynna regulacja nawiewu z wyświetlaczem na ekranie. Klima i ogrzewanie szybciutko działa. Fajne intuicyjne przyciski rozprowadzenia nawiewu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Każdy kierowca znajdzie optymalną pozycję. Z tyłu nie ma tyle miejsca co w SuperB ale siedzisko jest na pewno wygodniejsze i przyjemniej się tam podróżuje. Mój syn ma 192 cm i jest mu bardzo wygodnie z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Jest przyjemnie i wystarczająco cicho. Podróżowanie z prędkością 160km/h nie męczy, można normalnie słuchać muzyki i rozmawiać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to lider ekonomii ale komfort i pozostałe zalety muszą kosztować. Mało nie pali. Olej wciąga. Koszt części może nie poraża ale najtańszy nie jest. W sumie np. porównując z Passatem jest minimalnie droższy. Dobrze że jest bezproblemowy dostęp do zamienników i można niemal wszystko naprawić poza ASO.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak dla mnie stosunek ceny do jakości wypada dobrze. Auto jest warte swojej ceny i kosztów. Wydaje mi się, że nie jest to Volvo co z lat 80-tych ale mimo wszystko jest porządniej zrobione niż konkurencyjne modele.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak do tej pory jedynie miałem problemy z odmą silnika. Nic poza tym.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.5 T 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo S80 II Sedan 2.5 T 200KM 147kW
Średni koszt przejechania 100 km
52,00 zł
14,2
l/100km
12,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo S80 II Sedan