Inne
: Zawieszenie i duperele takie jak zamek drzwi. Sporadycznie problemy z elektryką.
3,0
Całokształt
Duże, wygodne, mocne i w miarę ekonomiczne auto. Bardzo wygodne na długie trasy. Jedynie poziom wyciszenia wnętrza odstaje w sposób dramatyczny od konkurencji.
Wrażenia
4,0
Silnik
D5 w wersji 215 KM to świetna jednostka. Dużo mocy, duży moment. Zużycie paliwa bardzo przyzwoite. Wysoka kultura pracy. Co prawda, po 100000 są miejsca w których silnik się poci. To akurat wydaje się być zaskakujące.
5,0
Skrzynia biegów
6 biegowy Aisin, który ma opinię awaryjnego, radzi sobie z autem na wyraz dobrze. Należy pamiętać o dynamicznej wymianie oleju co 60 tys km i to od początku użytkowania auta. Odpowiednie dbanie o skrzynie nie powinno narażać na usterki w przyszłości.
3,0
Układ jezdny
Nie należy spodziewać się tutaj fajerwerków. To ciężka i duża kolubryna bez sportowego pazura. Raczej do jazdy na wprost po autostradzie niż po ciasnych serpentynach. Auto zestrojone pod komfort podróżowania.
5,0
Karoseria
Bez zastrzeżeń. Póki co nic się nie dzieje po 7 latach użytkowania.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest dobrze. Duże lusterka ułatwiają parkowanie.
3,0
Ergonomia
No nie jest to mistrz ergonomii. Nieco inna filozofia projektowania wnętrz niż u np. niemieckiej konkurencji. Ale można się przyzwyczaić. Denerwują inne rzeczy jak np. brak regulowanych zagłówków na tylnej kanapie co powoduje, że tylko jednej firmy foteliki dziecięce będą pasować. Kompletne nieporozumienie. Denerwuje również brak regulacji mocowania pasa bezpieczeństwa na przednich fotelach, przy słupku środkowym. Mniejsze osoby będą miały pas na szyi. Słabo.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
System nawiewów i klimatyzacji bez szału. Konkurencja robi to o wiele lepiej. Pomimo ustawienia konkretnej oczekiwane temperatury, system żyje własnym życiem. Dużo o poprawy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze. Dużo miejsca na nogi.
1,0
Wyciszenie
Do 130 km/h jest ok. Powyżej 140-150 km/h dramat. Wyciszenie gorzej niż np. w VW Golf 6. Duże rozczarowanie. Po dodatkowym wyciszeniu drzwi, słupków A i B, podłogi, dachu, nadkoli i bagażnika o niebo lepiej. Fabryka nie użyła niemal w ogóle pianek czy mat wyciszających.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest najgorzej. Trzeba jedynie unikać ASO gdzie ceny są kosmiczne, a jakość serwisu tragiczna.
2,0
Stosunek jakość/cena
Za drogo do tego co dostajemy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Standardowo padają zamki w tylnych drzwiach. Albo sam będziesz drutował albo jedziesz do ASO i kasują cię 1000 zł za jeden zamek. To pierwsze auto w którym zepsuł mi się zamek w drzwiach... Widać oszczędności producenta.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 100000 km brak poważnych usterek.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 215KM 158kW
[l/100km]