Silnik
: zawór EGR po 60 tys do wymiany, a w dodatku dość trudno postawić właściwą diagnozę.
4,0
Całokształt
Jest to mój drugi komentarz, tym razem po 5 latach i 100 tys km. Nadal uważam, że auto jest wygodne i sprawia wrażenie bezpiecznego, chociaż nie sprawdzałem. Moc w zasadzie wystarczająca, szczególnie jak włączy się tryb sport, skrzynia biegów szybka. Samochód mało pali. I na tym kończą się plusy.
Z minusów to zawieszenie nie jest przystosowane do szybkiego pokonywania ostrych zakrętów, hamulce też nie zachwycają.
Samochód wolno nagrzewa się zimą chociaż ma niby coś co nazywa się układem szybkiego nagrzewania (chyba silnika, bo z pewnością nie wnętrza), a kierownica ma ogromną akumulację zimna (niestety nie mam podgrzewanej). Problemy z zaworem EGR u mnie zaczęły objawiać się po ok. 60 tys, a po 95 tys wymieniłem na nowy i wreszcie przestał szarpać przy małych obciążeniach silnika. Po 90 tys wymiana pokrywy zaworów (odkształcenie) i rury turbo (sparciała), a nie są to tanie rzeczy.
Po nagrzaniu wnętrza latem na słońcu plastiki dość mocno trzeszczą podczas schładzania klimatyzacją. Jednak mimo wszystko jest to niezły samochód, dość ekonomiczny w codziennej eksploatacji i chyba bezpieczny, co jest jednak najważniejsze.
nie lubi szybko pokonywanych zakrętów. Hamulce też nie są jego mocną stroną.
4,0
Karoseria
Jak nagrzeje się wnętrze latem to potem, po uruchomieniu klimy, zaczynają trzeszczeć plastiki przy schładzaniu.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
niestety dość wolno nagrzewa się zimą, a miałem nadzieję, że skandynawskie pochodzenie zobowiązuje do tego aby nagrzewał się nie wolniej niż BMW. Niestety tak nie jest.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW
[l/100km]