Silnik
: Daje radę. Naprawdę, ma moc. Tylko co z tego, skoro skrzynia psuje absolutnie wszystko.
4,0
Całokształt
Całkowicie bezpłciowy samochód, dobry dla kogoś kto chce słuchając muzyki klasycznej przemierzać świat autostradami. Bezawaryjny, wygodny, bezpieczny. Z beznadziejnym układem kierowniczym i 8 biegową automatyczną skrzynią biegów. Z mocnym i nowoczesnym silnikiem. Z grubą blachą i masą poduszek.
Wrażenia
5,0
Silnik
Daje rade. 181KM, 400Nm. Bezawaryjny, bezproblemowy. Jedynie wymieniona chlodniczka EGR w ramach gwarancji. Rzekomo da się uzyskać z niego 560Nm (samym programem).
1,0
Skrzynia biegów
Definitywnie najgorszy element auta. Skrzynia, 8 biegowy Geartronic jest po prostu dramatyczna. Gubi się, przy nawet lekkim muśnięciu gazu redukuje biegi (nie o jeden!). Jest to zrozumiałe przy wciśnięciu gazu w podłogę, ale.. no ludzie, jadąc normalnie, chcąc delikatnie przyśpieszyć (dosłownie 10% ruchu gazu) skrzynia najpierw myśli, potem redukuje.
Nie mówiąc już o tym, że gdy auto stoi (w trybie D, o Sport zaraz), i chcemy nagle błyskawicznie ruszyć spod świateł (gaz w podłogę) to.. tak samo - skrzynia myśli!
W trybie Sport jest lekko lepiej.
Tryb ręcznej zmiany biegów to pomyłka. Po wciśnięciu gałki celem zmiany biegu skrzynia znowu - myśli. Nie wymagam szybkości działania rodem ze skrzyń dwusprzęgłowych, ale tutaj działa to jak w 20 letnim aucie. A moje auto ma 80kkm nalotu, i jestem jego I wł.
1,0
Układ jezdny
Całkowicie nieprzewidywalny samochód. Ten zakręt, który innym autem (ten sam segment, jeden z bardziej znanych niemieckich producentów) pokonuję przy (dajmy na to) - 90km/h, tutaj jest strach pokonać przy 60km/h
Kierownica W OGÓLE nie oddaje tego co się dzieje z kołami - czy koła się kleją, czy może gubią trakcję. Czy ucieka mi przód, czy jednak nie.
Moim zdaniem jest to samochód niebezpieczny przez to. Po prostu kierownica w tym aucie daje gorsze odczucia (feedback z niej płynący) niż.. kierownica za 1000zł podłączona pod PlayStation
5,0
Karoseria
Tutaj nie ma się do czego przyczepić. Bardzo ładny samochód. Blacha gruba, solidna. Lakier gruby. ZERO śladów rdzy - ale, w końcu to Volvo. Jak chodzi o karoserię i jej jakość - to auto nie będzie miało rdzy jeszcze za następne 30 lat!
Komfort
5,0
Widoczność
Bez uwag.
5,0
Ergonomia
Także bez uwag.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Cóż, jak to 2 litrowy diesel - długo się rozgrzewa. Ale nie licząc tego - wentylacja jest świetna
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca nie brakuje.
5,0
Wyciszenie
Tutaj (porównując do innych aut z tego segmentu) jest naprawdę świetnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zerowe. Nic się nie psuje. Tylko przeglądy w ASO, wymiany oleju co 10-15kkm, filtry, i tym podobne sprawy.
5,0
Stosunek jakość/cena
5/5
Jak pisałem - bezawaryjny, wygodny, bezpieczny. Niestety, ze sporą ilością wad, o których wyżej pisałem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyna awaria była objęta akcją serwisową w ASO
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW
[l/100km]