Karoseria
: Najbardziej zaskoczyła mnie karoseria tzn. cisza i spokój panujące wewnątrz oraz bardzo wygodne fotele i duże poczucie bezpieczeństwa. Ponadto słowa uznania za szybką automatyczną skrzynię biegów.
5,0
Całokształt
Samochód bardzo komfortowy, daje duże poczucie bezpieczeństwa, raczej dla dojrzałego kierowcy. Zawieszenie i komfortowe fotele, ale bez wyraźnego trzymania bocznego, nie prowokują agresywnej jazdy, natomiast komfort przebywania we wnętrzu powoduje, że nie musimy się aż tak bardzo spieszyć.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mam nadzieję, że na najwyższym poziomie i w dodatku już mocno sprawdzonym po tylu latach produkcji. Na razie jednak nie mam żadnych doświadczeń poza tym, że mało pali i w czasie jazdy z prędkością ok. 130 km/h praktycznie niesłyszalny. Wyprzedzanie też idzie nieźle.
5,0
Skrzynia biegów
Jest to naprawdę szybki automat, a zmiana na tryb sportowy jeszcze poprawia działanie. Porównując do MB c200 5-biegowego to ten jest rakieta. Porównując do 7-biegowego automatu BMW to chyba nie jest gorzej.
5,0
Układ jezdny
Komfortowy, nawet bardzo, ale nie nadaje się do agresywnego stylu jazdy, który niektórzy nazywają sportowym (podczas gdy prawdziwy sport to lekkoatletyka bez dopingu). Nie próbowałem zimą ale mam nadzieję, że Szwedzi wiedzą co produkują, chociaż za pieniądze Chińczyków.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak szyby są czyste to widoczność jest dobra. Osobną sprawą jest wyczucie odległości ale to już sprawa indywidualna. Oczywiście siedząc za kierownicą nie widać narożników samochodu (podobnie jak w innych samochodach, szczególnie dużych, o mocno pochylonych szybach). Sprawę poprawiają czujniki parkowania, ale przydałaby się kamera, której niestety nie mam.
4,0
Ergonomia
Wszystko raczej dobrze rozmieszczone, kierownica posiada wygodny, gruby wieniec ale trochę mało schowków na klucze, okulary, karty itp. drobiazgi, które trzeba mieć pod ręką. Ponadto nie mogę znaleźć takiej pozycji, aby dobrze trzymać kierownicę i jednocześnie mieć ręce podparte na łokciach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja działa dobrze, chociaż w MB c200 była nieco sprawniejsza. Ogrzewania jeszcze nie miałem okazji sprawdzić, ale podobnie jak przy układzie jezdnym też mam nadzieję, że Szwedzi wiedzą jak samochód powinien się nagrzewać. Niestety nie mam ogrzewania postojowego.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to duży i wygodny samochód. Mi miejsca nie brakuje ani mojej rodzinie ale każdy powinien to ocenić według swoich potrzeb czy raczej rozmiarów.
5,0
Wyciszenie
Samochód jest doskonale wyciszony. Przy prędkościach rzędu 120 - 140 km/h w zasadzie słychać tylko poszum wiatru opływającego kabinę, natomiast nie słychać silnika i kół.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Biorąc pod uwagę koszty eksploatacyjne to rewelacja tzn. tylko paliwo i to w małych ilościach ponieważ oleju nie bierze. Szkoda, że VOLVO nie daje pakietu serwisowego jak np. BMW (na pięć lat w cenie zakupu samochodu).
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem chyba ostatni nowy egzemplarz dostępny w Polsce z rabatem 60 tys., a więc nie mogę narzekać. Nie jest to oczywiście auto tanie ale myślę, że relacja jakości do ceny, w moim przypadku, jest bardzo korzystna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie nie wystąpiły.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie nie wystąpiły.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW
[l/100km]