Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S80 II Sedan Facelifting

Zenon, 8 lat temu
Silnik 2.0 D4 163KM 120kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 88 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volvo S80 II Sedan Facelifting 2.0 D4 163KM 120kW 2013 - Oceń swoje auto
4,54
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Duże, komfortowe i eleganckie auto idealne w długie trasy. Dla osób o wyrafinowanym guście. Szczegóły w opisach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dźwięk pracy silnika jest niepowtarzalny. Kultura pracy wysoka. Moc mogłaby być wyższa (ale sam taki silnik wybrałem). Awarie - brak
4,0
Skrzynia biegów
Automat wbrew opiniom na razie bez awaryjny. Jednakże jeździłem Audi A6 ze skrzynią DSG i była to lepsza skrzynia. W Toyocie Highlander w której też miałem automata był w porównania do S80 dramat. W Volvo biegi zmieniają się płynnie jednakże czasami zdarza się szarpnąć.
5,0
Układ jezdny
Jeżeli szukacie samochodu komfortowego to jest ten model. Cicho i miękko wybiera nierówności jednakże w zakrętach przy szybszej jeździe ma sporą podsterowność. Przejechane prawie 90 tys km i w zawieszeniu nic się nie dzieje.
Komfort
5,0
Widoczność
Cisza, spokój, wygoda. Super wygodne fotele z dobrej jakości skóry. We wnętrzu cichutko. Materiały wykończeniowe i ogólne spasowanie na 5 (lepiej niż w BMW i podobnie jak w Audi). Samochód idealny do długiej i spokojnej jazdy podczas słuchania muzyki.
3,0
Ergonomia
Ponieważ mam sedana to ustawność bagażnika jest taka sobie -lodówki nie przewiozę :-) W środku półki, uchwyty i schowki w odpowiedniej ilości. Wszystkie przełączniki są na swoim miejscu. Menu komputera mogłoby być bardziej przejrzyste, ale można się przyzwyczaić. Jeden szczegół mnie denerwujący to że na kierownicy przyciski od pogłaśniania radia powinny być po lewej stronie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie ogrzewanie jest bardzo dobre. Bardzo szybko nagrzewa wnętrze i silnik długo "trzyma" ciepło. Natomiast latem wentylacja bardzo, bardzo długo idzie na maksymalnych obrotach co jest irytujące ze względu na hałas. Jak już schłodzi wnętrze to jest ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca (190 cm wzrostu). Z tyłu średnio.
5,0
Wyciszenie
Samochód bardzo cichy a odgłos silnika pięciocylindrowego niepowtarzalny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnio wg.komputera - 6,9-7,0 ltr/100 km (lato) - 7,0-7,2 ltr/100 km (zima) Miasto - 8,0 - 9,0 ltr/100 km Autostrada (140-160 km/h) - 8 ltr/100 km Szosa - 6,3-6,6 ltr/100 km Jak na duże i ciężkie auto nie jest źle. Serwis i części na poziomie marek premium czyli nie jest tanio.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód nie odbiegający od niemieckiej trójki za cenę o kilkanaście/kilkadziesiąt tysięcy mniejszą. Warto brać bo różnice w jeździe, jakości i obsłudze pomiędzy markami premium są niewielkie. Jeden woli BMW inny Mercedesa a Volvo też daje sobie radę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Prawie 90 tys km i nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D4 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S80 II Sedan Facelifting