Silnik
: Mało pali i nie marudzi ;) pali bez problemów w mrozy i wysokie temperatury.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Nie zauważyłem takich.
4,0
Całokształt
Trochę słychać silnik w środku i nie jest już tak komfortowo jak w wersjach benzynowych. Wystarczy włączyć radio , nawet po cichu i już jest ok. :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Mógłby być nieco mocniejszy jak na ten ciężar i gabaryty. Silnik ponoć pancerny i długowieczny.
Kultura pracy przyzwoita jak na TDI. Słyszalny zazwyczaj tylko przy ruszaniu, podczas jazdy nie męczy ucha. Ze względu na brak zmiennej geometrii turbiny mało elastyczny poniżej 2000 obr/min. Powyzej tych obrotów radzi sobie przyzwoicie choć demonem przyśpieszenia nie jest.
5,0
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa. Bez problemów , chodzi płynnie.
4,0
Układ jezdny
To ciężki samochód. Przy eksploatacji poza gładkim asfaltem lubią się pojawiać stuki w zawieszeniu. Tanie zamienniki raczej są bez sensu , warto wstawiać markowe części , starczają na dłużej.
5,0
Karoseria
Odporna na korozję, raczej nie ma co oczekiwać purchli i gnicia w zakamarkach . Nawet niezabezpieczone odpryski lakieru długo pozostają bez nalotu. Stary dobry ocynk i porzadny lakier.
Maska w okolicy spryskiwaczy potrafi delikatnie pokorodować pod lakierem, chyba aluminium nie znosi tanich zimowych płynów ;)
Komfort
5,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Opływowy jak cegła z recyklingu z zaokrąglonymi rabatami :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez problemu grzeje jak i schładza wnętrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pięć osób o " normalnych" rozmiarach spokojnie wygodnie usiądzie.
4,0
Wyciszenie
Zakładam, że 15 lat wcześniej było w środku ciszej przy prędkościach pow. 120 km/h , ale nie jest źle , nie trzeba robić głośniej radia. Delikatne szumy przy uszczelkach drzwi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to Opel czy VW i niestety trzeba troszkę głębiej sięgnąć do kieszeni przy elementach zawieszenia czy eksploatacyjnych , aczkolwiek osobiście nie szukam najtańszych zamienników tylko sprawdzone firmy. Dla przykładu 2018 r - klocki brembo przód ok 200 PLN , kompletne mcpersony przód ( bez sprężyn ) amor sachsa , łożysko i osłona kayaby koszt 990 PLN. Idzie przeżyć :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Wg mnie przy starszych rocznikach ( okolice 2000 r) ciężko kupić tańsze , lepiej wykonane i wyposażone auto , które nie będzie skatowane przez milion poprzednich właścicieli tak jak to jest w przypadku bardziej popularnych marek BMW, Audi itp.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dobrze mieć znajomego mechanika z komputerem:)
Te auta lubią zakomunikować błędem kiedy coś im się nie podoba , choć w przypadku tej wersji silnikowej raczej nie bardzo jest się czego obawiać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jest to moje 3 Volvo które miałem i ten model z tym silnikiem jest najbardziej bezproblemowy. Przez rok przejechane 21 tys km i cały czas nabija kilometry.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW
[l/100km]