Karoseria
: świetnie wygląda, nie rdzewieje i lakier też w porządku
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Niedomaganie komputera, ciągłe błędy
Układ hamulcowy
: nawet dobrej jakości zużywają się za szybko
Przeniesienie napędu
: silnik ma niezły moment i potrafi wyrwać półoś lub zerwać przegub.
2,0
Całokształt
Auto wygląda solidnie i bezpiecznie, marka Volvo ma swój urok odkąd przestała produkować \"kanciaki\". Technologia i technika w aucie powala bo na tamte lata samochód był wyposażony we wszystko- zwłaszcza z zakresu bezpieczeństwa ale właśnie tu pojawia się problem. Ogrom elektronik czasem unieruchamia auto i to kosztuje. Moduł ESP wymieniany już 2 razy i dalej raz w miesiącu trzeba jechać na warsztat wykasować błąd ESP i ABS- jeśli się tego nie zrobi to auto jeździ jak w latach 70\'. Ogólnie skarbonka i na tle rywali się jakoś mocno nie wyróżnia. Odsprzedałem E250 bo trochę kosztowało ale obsługa Volvo kosztuje 3 razy tyle i ciągle jakies nowe niedomagania. Szczerze nie polecam. Miałem VW passata b4, Hondę legend, Audi 100, Mercedesa E250 i Volvo w kosztach wypada najgorzej. Odradzam na rzecz konkurencji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na silnik narzekać nie można. Trochę warczy jak zimny ale ogólnie spoko. Turbosprężarka bez problemów pomimo sporego przebiegu. Trochę za słaby do takiego wozu.
2,0
Skrzynia biegów
Szarpanina i zgrzyt. Skrzynia ma za długi skok lewarka(wiem,że to nie auto sportowe a w dodatku diesel ale tragedia). Mercedes dużo lepiej się spisywał pod tym względem.
2,0
Układ jezdny
To auto szoruje jak driftowóz. Wypada na zakrętach, buja na prostej podczas przyspieszania. Ogólnie źle z tendencją do fatalnie. E klasa bujała i pływała bo to Mercedes ale prowadziła się jak po sznurku a Volviak poprostu jeździ jak polonez i nic z tym się nie da zrobić.
Komfort
4,0
Widoczność
Widać wszystko i wszędzie.
3,0
Ergonomia
Może być chociaż wszystko jest napaćkane po środku na kawałku tandetnego plastiku.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klima spoko daje radę ale często trzeba wymieniać jakiś wężyk od układu klimy co denerwuje i kosztuje.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto klasy wyższej trochę ciasnawo. mniej więcej jak w passacie b5. Mercedes E i Audi A6 wraz z Oplem Omegą biją Volviaka na głowę.
2,0
Wyciszenie
Kiepsko. Silnik słychać cały czas w każdym zakresie obrotów w mojej starej audi 100 nie było tego problemu a silnik ten sam.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na dość pokaźnego diesla ( 5 garów i 2.5 pojemności) znośnie. Przeglądy drogie zwłaszcza duży (z hamulcami paskami itd.). W dobrym warsztacie za wymianę oleju płaci się po 300-400zł
1,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo ale to bardzo drogo za jakość aut z niższej ligi. nie polecam
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciągle ale to ciagle jakieś kontrolki się palą na tablicy. Coś sie zepsuje coś się rozpruje- nie tego spodziewałem się po Volvo.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
O ile silnik i zawieszenie jest trwale o tyle osprzęt i elektronika to dno.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW
[l/100km]