Inne
: Auto super wygodne, niemieckologia się chowa... to nawet nie ma porównania.
Volvo s80 ma prawdziwy ocnyk, nie taki jak w oplach. Jeśli nie było walone to nie rdzewieje.
5,0
Całokształt
Szczerze jest to chyba jedno z ostatnich/najmłodszych/ solidnych aut, gdzie wykorzystano starą solidną i sprawdzoną technologie, tanią i prostą w naprawie.
Napewno nie jest to auto dla każdego.
Jeśli nie lubisz wydawać pół wypłaty na samochód, lubisz duże auta i potrafisz sam coś zrobić przy samochodzie a nie tylko jechać prosto, to jest to auto na lata.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mój jest po programie więc zbiera się elegancko, bardzo ważne przy wyprzedzaniu na naszych drogach.
Konstrukcja z Audi C4 czyli pięć cylindrów umieszczonych rzędowo, z małymi różnicami. Na pompie wtryskowej, tolerancyjna jeśli chodzi o jakość paliwa co w Polsce ma niemałe znaczenie.
5,0
Skrzynia biegów
Długie biegi + moment obrotowy sprawiają że nie trzeba za bardzo wachlować
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie proste w konstrukcji, jeden wahacz i 3 tulejki z przodu, plus końcówka drążka... wszystko co się tu popsuje można wymienić samemu, a przy tym częsci są bardzo tanie...
I tu jest rzecz nie bywała bo mimo tej prostoty nawet na większych felgach jeździ sie bez straty komfortu. Audi to niech się schowa ze swoim wielowahaczem...
Komfort
5,0
Widoczność
Zmiana pasów zawsze bezpieczna, lusterka są spore i super widać gdy ktoś zrównuje się na równoległym pasie
5,0
Ergonomia
Fotele są rewelacyjne,ich konstruckcja wymusza jazdę z wyprostowanym kręgosłupem, przez co jest super wygodnie i nawet długa jazda tak nie męczy, podłokietnik w standardzie i pompowany odcinek lędźwiowy, komu potrzeba więcej?
Bagażnik na 3 ciała i szpadel:)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima bardzo skuteczna, za to w zimę diesel trochę długo się nagrzewa, trzeba rozkręcić temperaturę na 26st to wtedy szybciutko robi się ciepło.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Można się ganiać...
5,0
Wyciszenie
Tego diesla to mało co tam slychać, ale na wyższych obrotach jest dość przyjemny, pięć cylidrów robi swoje.
Audio fabryczne w S80(przynajmniej moim) to:
8 głosników
1x subwoofer pod deską rozdzielczą
wzmacniacz 4x75W
radio z wbudowaną zmieniarką na 4cd i systemem dolby prologic
Chyba nie muszę mówić że poprostu nie chcę się wysiadać
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tu S80 nie daje plamy po raz kolejny:
W trasie na typowej polskiej drodze krajowej trzeba policzyć 6,5litra
W mieście 8-8,5 w zależności od korków,
Generalnie okolice 7,5litra średnio.
5,0
Stosunek jakość/cena
Malinowo, zeby nasze paliwo też kosztowało w takim stosunku jakości do ceny to jeździlibyśmy na paliwo rakietowe :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Koszty części są smieszne, generalnie nie ma niespodziewanych awarii takich jak zacinające się drzwi, popsute czujniki itp. Największą zmorą właścieli jest niby poduszka silnika pod rozrząd która kosztuje 450zł i jest dostepna tylko oryginalna, ale wymienia się ją raz na 70tys km albo i rzadziej przy 20 tys km rocznie mamy spokój na ok 4 lata wiec co to jest...
Poza tym: tulejki wahaczy 2x80zł + 2x50zł + 2x50zł
i juz mamy usunięte luzy w całym zawieszeniu przednim :) podałem ceny czesci febi.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Yyyyy nie opisuje Opla czy Forda tylko volvo, po co tutaj ta rubryka??
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW
[l/100km]