Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S80 I

Kamil, 11 lat temu
Silnik 2.5 TDI 140KM 103kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 483 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volvo S80 I 2.5 TDI 140KM 103kW 1999-2000 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : elektryka (bardzo dużo elektroniki i brak usterek), silnik (480 tyś i świetna kondycja), przestrzeń (sporo miejsca w środku i w bagażniku), spalanie (na poziomie miejskiego auta), wyciszenie wnętrza, bardzo solidna skóra, bogate wyposażenie, bezpieczeństwo mocno wyprzedzające inne marki
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : moim zdaniem duży wpływ mają dziurawe drogi i słabe części na polskim rynku
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik oceniam na 4+. Minusy to: - głośna praca (szczególeni gdy zimny) - \"ospały\" do 2,5tyś obr/min - usterkowy w drobnych rzeczach Na plusy: - bardzo niskie spalanie !!! - duża żywotność - bezawaryjność (żadnej poważnej usterki od 208 do 480 tyś km) !!! - dostępne części zamienne w dużo niższych cenach niż aso - nieskomplikowana jednostka
4,0
Skrzynia biegów
Mam manuala. Skrzynia ogólnie OK ale brakuję szóstki lub przynajmniej dłuższego 5-go biegu, można rozbujać auto do \"odcięcia\".
5,0
Układ jezdny
5+
Komfort
3,0
Widoczność
Mimo sporych rozmiarów widoczność do tyłu bardzo ograniczona (tylna szyba). Z przodu czasami zasłaniają grube słupki - coś za coś, są wzmocnione i bardzo wytrzymałem ale za to są po prostu grube.
5,0
Ergonomia
Bez komentarza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonale z małym minusem. Ten diesel długo się nagrzewa ale ogrzewanie i wentylacja jest doskonała, barzdzo cicha praca przy dużych nastawach wentylatora, nawiewy w słupkach środkowych dla pasażerów z tyłu, rówien na nogi. Niezależne ustawienia temp. nawiewu dla kierowcy i pasażera.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie na poziomie wzorowym. Dużo osób nie uwierza, że pod maską jest diesel i to na pompie wtryskowej. Szum pojawia się powyżej 140 km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tu najbardziej zadowalająca wiadomość. Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy i od typu skrzyni. Osobiście ze średnim spalaniem w trasie (możecie wierzyć czy nie) ale potrafię zejść poniżej 5l/100km. To mój pierwszy diesel i początki bywały dramatyczne. Szybko nauczyłem się ecodrivingu. Niestety jest też druga strona medalu - po takiej jeździe trzeba auto \"przegonić\", inaczej zasyfi się katalizator, turbo, erg... Trzeba czasami gada pogonić i to ostro.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj mały minus. O ile osobiście mam wiedzę o mechanice i elektronice oraz posiadam sporo narzędzi i sprzętu - dużo rzeczy naprawiam we własnym zakresie. Jeśli natomiast ktoś nie posiada zdolności manualnych ani możliwości i miejsca by coś naprawić - jest skazany na warsztaty lub aso, a to z racji prestiżowej marki wiąże się z ponadprzeciętnymi kosztami naprawy. Jeśli chodzi o niezawodność to można śmiało polecić te auta. One się nie psują tak nagle i nie zatrzymują się w czasie podróży. Jakiekolwiek niedomagania dają o sobie znać dużo wcześniej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie (odpukać) brak poważnych usterek. Posiadam to auto ósmy rok. W tym czasie nie miałem żadnej poważnej usterki (uniemożliwiającej jazdę lub ograniczającej jej w dużym stopniu). W tym czasie przejechałem ponad 270kkm (obecnie na liczniku prawie pół miliona) dlateko moja ocena może być wiarygodna.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volvo S80 I

Liczba wpisów: 21

Volvo S80 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volvo S80 I