Jest to moje drugie volvo,i troche się zawiodłem. Widoczność zwłaszcza do tyłu i brak miejsca na stopy, w tak dużym aucie przeszkadza w codziennej jeździe po mieście. Za to w trasy idealne auto, mimo diesla ciche , bardzo wygodne,i 5l/100.Komfortowe i prestiżowe. Tylko te zaparowane kierunkowskazy-lipa.
ale wybaczam mu wady za to jak się prowadzi w trasie i wyposażenie jak w samolocie
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultury brak,straszny klekot, w mieście trzeba pilnować obrotów bo przy niskich dostaje czkawki, powyżej 2000-ok,powyżej-3000 ma dobrego kopa. W trasie na 5-biegu przyspiesza od 100, poniżej porażka.W porównaniu do 2,5 TDI BMW ze trzy razy głośniejszy, przyspiesza podobnie, mniej spala.W trasie da się zejść do 5l- przy norm jeździe 120-140max
5,0
Skrzynia biegów
Gdyby nie, bardzo krótki drugi bieg byłaby idealna.Bardzo precyzyjna, krótki skok,mimo dużego przebiegu auta pracuje idealnie
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie komfortowe, choć z przodu przedostają się stuki przy wjeżdżaniu w dziury.Bardzo dobrze trzyma się drogi, test łosia zaliczył przy ponad 130,uratował mi życie.W zakrętach i przy dużych prędkościach rewelacja-trzeba sie bardzo postarać o pisk opon mnie się nie udało.Jedzie jak przyklejony.
Bardzo słaby promień skrętu,parkowanie,zawracanie trzeba bardzo powoli i ostrożnie,ale wszystko to przez szerokie opony i pozakładane ograniczniki skrętu.v850 jest o wiele dłuższe,a parkowanie zawracanie-jak maluchem
Komfort
4,0
Widoczność
z przodu przyzwoicie, tylnej szyby praktycznie niema, mimo składanych elektrycznie tylnych zagłówków widoczność zerowa,lusterka boczne bardzo małe. W porównaniu do volvo 850-tragicznie,do BMW 5-podobnie
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu,nie trzeba sie uczyć, ani odrywać wzroku od jezdni żeby coś odnaleźć.Bardzo wygodne fotele 1200km na raz bez żadnego zmęczenia.możliwości regulacji fotela i kierownicy zadowolą chyba każdego.Jedyny minus ciasno rozmieszczone pedały i brak miejsca na stopy (rozm 45-nie w każdych butach pojedziesz)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
zima bardzo szybko się nagrzewa + ogrzewane fotele =Sahara, latem można zmarznąć, duża ilość wlotów powietrza, cichy i wydajny wentylator.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca ogólnie bardzo dużo,bo to wielkie auto,brak tylko miejsca na stopy( w innych autach nie miałem tego problemu)
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, tylko dzięki temu można zaakceptować tak strasznie głośnego diesla,choć jest głośniej niż mercu E CDI
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
trasa komp czasem pokazuje 4.7l, mi wychodzi 5,2 ale na 2,5l TDI to chyba bardzo dobrze, dużo pali zimą -10 po mieście, przy krótkich odcinkach 10-12l
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
chyba mam kiepski egzemplarz:
mechanizmy szyb przednich obydwa!!!
zepsuta zmieniarka audio i nawigacji 2szt!!!
awaria zegara zgasł w trasie 500km od domu,zimny lut na wtyczce
poza tym ok
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie brak, poza zegarem
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW
[l/100km]