Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S80 I

Bartolomeo , 15 lat temu
Silnik 2.5 TDI 140KM 103kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volvo S80 I 2.5 TDI 140KM 103kW 1999-2000 - Oceń swoje auto
4,77
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jego małe spalanie jest po prostu świetnym zaskoczeniem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Stuka sobie
Układ elektryczny : Czaaaaaasem padnie zamek
Inne : Słabe klipsy zewnętrznych listew podszybia...
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Wystarczająco cichy (5 cyl) \"kopny\", elastyczny i bardzo oszczędny 6,5ltr/100km a używam klimatyzacji normalnie przy jeździe mieszanej i raczej dynamicznej. Dodatkowo prosta konstrukcja nie wymaga super paliwa. Jest bardzo trwały - znam przypadki przebiegu 1 mln kilometrów! Ten silnik w różnych wersjach stosowano w VW T4, Audi 100, Passatach etc. Łatwo go podkręcić do 180KM.
5,0
Skrzynia biegów
M56 - Konstrukcja polskiego inżyniera! Jedna z najlepszych Volvoskich skrzyń manualnych (w moim przypadku)
4,0
Układ jezdny
Nie lubi kolein i zmian przyczepności/gładkości asfaltu, także nie jedzie idealnie jak po szynach ale... podejżewam że niewielu by to zauważyło :) Ogólnie można powiedzieć że auto zachowuje się netralnie z leciutką tendencją do nadsterowności. Układ kierowniczy ze stałym wspomaganiem jest doskonale dobrany - doskonale czuć drogę, łatwo parkować ale i przy szybkiej jeździe nie ma wrażenia \"urwanej\" kierownicy. Średnica zawracania mogłaby być mniejsza...
Komfort
4,0
Widoczność
Najgorzej z tyłem - ale po co są czujniki prakowania? Na boki i do przodu jest Ok.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu a dużo tego może być... Wiele elementów w standardzie - jak regulacja trybu pracy przerywanej wycieraczek, czujnik zarówek, pozwalają zlecić elementów związanych z jazdą i jej kontrolę automatom.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mógłby troszkę szybciej chłodzić, ale ogólnie można polegać na pozycji AUTO klimatronika :) . Silnik bardzo szybko się rozgrzewa więc zimą nie ma problemów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest po prostu bardzo dużo - za rosłym kierowcą może usiąść rosły pasażer.
5,0
Wyciszenie
W moim dieselku można mówić szeptem :) A cóż dopiero w benzyniaku :) A w T6? Finezja dźwięku... Delikatny pomruk ~300KM :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto wielkie, komfortowo wyposażone a przy tym średnio pali 6,5ltr ! A ja nie jeżdżę ekonomicznie! Ceny napraw? Jak coś się popsuje to powiem ;) Ogólnie zawiecha ma ceny normalne, gorzej jak pójdzie elektronika. Auto ma sieć CAN i do wielu elementów dostaną się tylko spece z ASO... 150zł za podłączenie komputera. Ale silnik, skrzynia, ABS, SRS, klimatronic nie wymagaja specjalnych sprzętów do podłączenia przy zwykłych usterkach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi typu niekontaktowania elektryki, cośtam przesmarować, stuki zawieszenia... napełnianie klimy :D
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co cisza w tym temacie. A sądząc po historii serwisowej auta - zawsze było cicho.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo S80 I 2.5 TDI 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo S80 I