Silnik
: Jego małe spalanie jest po prostu świetnym zaskoczeniem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Stuka sobie
Układ elektryczny
: Czaaaaaasem padnie zamek
Inne
: Słabe klipsy zewnętrznych listew podszybia...
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Wystarczająco cichy (5 cyl) \"kopny\", elastyczny i bardzo oszczędny 6,5ltr/100km a używam klimatyzacji normalnie przy jeździe mieszanej i raczej dynamicznej. Dodatkowo prosta konstrukcja nie wymaga super paliwa. Jest bardzo trwały - znam przypadki przebiegu 1 mln kilometrów! Ten silnik w różnych wersjach stosowano w VW T4, Audi 100, Passatach etc. Łatwo go podkręcić do 180KM.
5,0
Skrzynia biegów
M56 - Konstrukcja polskiego inżyniera! Jedna z najlepszych Volvoskich skrzyń manualnych (w moim przypadku)
4,0
Układ jezdny
Nie lubi kolein i zmian przyczepności/gładkości asfaltu, także nie jedzie idealnie jak po szynach ale... podejżewam że niewielu by to zauważyło :) Ogólnie można powiedzieć że auto zachowuje się netralnie z leciutką tendencją do nadsterowności. Układ kierowniczy ze stałym wspomaganiem jest doskonale dobrany - doskonale czuć drogę, łatwo parkować ale i przy szybkiej jeździe nie ma wrażenia \"urwanej\" kierownicy. Średnica zawracania mogłaby być mniejsza...
Komfort
4,0
Widoczność
Najgorzej z tyłem - ale po co są czujniki prakowania? Na boki i do przodu jest Ok.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu a dużo tego może być... Wiele elementów w standardzie - jak regulacja trybu pracy przerywanej wycieraczek, czujnik zarówek, pozwalają zlecić elementów związanych z jazdą i jej kontrolę automatom.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mógłby troszkę szybciej chłodzić, ale ogólnie można polegać na pozycji AUTO klimatronika :) . Silnik bardzo szybko się rozgrzewa więc zimą nie ma problemów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest po prostu bardzo dużo - za rosłym kierowcą może usiąść rosły pasażer.
5,0
Wyciszenie
W moim dieselku można mówić szeptem :) A cóż dopiero w benzyniaku :) A w T6? Finezja dźwięku... Delikatny pomruk ~300KM :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto wielkie, komfortowo wyposażone a przy tym średnio pali 6,5ltr ! A ja nie jeżdżę ekonomicznie! Ceny napraw? Jak coś się popsuje to powiem ;) Ogólnie zawiecha ma ceny normalne, gorzej jak pójdzie elektronika. Auto ma sieć CAN i do wielu elementów dostaną się tylko spece z ASO... 150zł za podłączenie komputera. Ale silnik, skrzynia, ABS, SRS, klimatronic nie wymagaja specjalnych sprzętów do podłączenia przy zwykłych usterkach.