Nie ma nic lepszego w tej klasie za te pieniądze. Merce i BMW to wózki dla dresiarzy, Lexusy to nieporozumienie w Polsce, SAAB przestarzały.
Poza tym 80-tka po face liftingu w 2004 ma dużo lepsze materiały niż niemiecka konkurencja.
To już moje drugir Volvo z silnikiem d5.
Obłednie drogi serwis.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny ale z chipem V-tech, tylko nie wiadomo po co fabryczny ogranicznik prędkości przy 210 (licznikowo 217). Po tuningu pod wzdlędem przyśpieszenia i elastyczności wykańcza Merca 2.7 CDI.
4,0
Skrzynia biegów
Przy manualnej przydałby się 6 bieg na autostrady.
4,0
Układ jezdny
Auto do jazdy na trasie, w zakrętach wydaje się średni ale wbrew pozorom dużo może. Bezkonkurencyjny zimą.
Komfort
2,0
Widoczność
Do tyłu fatalna - konieczny czujnik cofania.
5,0
Ergonomia
To Szwedzi robią najlepiej na świecie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacyjne. Ogrzewanie chyba najlepsze na świecie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na teką krowę z tyłu średnio.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze przy dużych prędkościach. Przy przyśpieszaniu trochę słychać ale fajny dźwięk bo ma 5 cylindrów.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy takiej masie rewalacja.
5,0
Stosunek jakość/cena
Należy kupować półroczne Volvo w Niemczech u dealerów VOLVO z przebiegiem do 20 tys. - łączny koszt zakupu ok. 140 tys..
Polecam Autocenter Hohenloe z Crailsheim - największy dealer Volvo w Niemczech, duży wybór aut półrocznych w świetnych cenach.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Małe błedy komputera usuwane od ręki na gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma uwag. To już moje drugie Volvo z silnikiem D5. Poprzednim przejechałem 200 tys. km w dwa lata bez jakichkolwiek usterek.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 TDi 163KM 120kW
[l/100km]