Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S80 I

Tomekk, 11 lat temu
Silnik 2.4 TDi 163KM 120kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo S80 I 2.4 TDi 163KM 120kW 2001-2006 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niezawodnosc, Komfort i Niskie Spalanie, to jest to co cenie sobie w tym aucie najbardziej.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Immobilizer
5,0
Całokształt
Polecam to auto ludziom ktorzy jezdza duzo w trasy i potrzebuja komfortowego \"polykacza kilometrow\" Do miasta nie nadaje sie to auto, jest dlugie i szerokie, i do tego ma srednice zawracania tankowca. Ale na trase ciezko mu cos zarzucic. Nie jest to sportowa limuzyna ale komfortowa jak najbardziej. Spalanie, sam nie moglem uwierzyc, ale zejsc do poziomu 5,5 l, nie jest problemem. I do tego niezawodnosc, te silniki robia spokojnie 800 tys. km. Super auto na trase, ponad 1800 km (trasa z PL do UK) w 17 h ( w tym 2 h promu), i wysiadlem naprawde niezmeczony. POLECAM
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 2.4 D5, 163 KM, w automacie - nie jest to demon mocy, ale do sprawnej jazdy starczy. Jak ktos potrzebuje sportowej limuzyny to przede wszystkim nie kupuje S80, a jezeli juz to wersje T6. Silnik troche slychac w srodku (w porownaniu do W210 2.6 benzyna ktorym jezdzilem wczesniej), ale w koncu to diesel. Z tym ze dzwiek ma nieprzecietny jak na diesla, jak jakies V8 prawie ;).
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automat. Jak sie rozgrzeje to zmienia biegi plynnie. Wiadomo nie jest to jakiejs najnowszej generacji DSG, wiec chwile potrzebuje sie zastanowic.
4,0
Układ jezdny
Nie jest to sportowa limuzyna, nie prowadzi sie super precyzyjnie. To komfortowa limuzyna na trase i juz. Srednica zawracania tragiczna, do miasta srednio nadaje sie to auto.
Komfort
3,0
Widoczność
Duze slupki tylne przeszkadzaja przy cofaniu do tylu. Male lusterka boczne.
4,0
Ergonomia
Ciezko na cos narzekac. Plastiki na konsoli srodkowej moglyby byc troche lepszej jakosci, ale ogolnie wszystko jest tam gdzie powinno byc.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Znowu ciezko do czegokolwiek sie przyczepic. Szyby odparowywuja sie momentalnie. Na plus.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Limuzyna i juz. Nawet wysoki pasazer siedzacy za wysokim pasazerem nie powinien narzekac.
4,0
Wyciszenie
Nie jest zle ale mogloby byc lepiej. Wczesniej jezdzilem rdzewiejeacym Mercedesem E240 z 98\' i byl duzo cichszy (Przy ponad 200 mozna bylo swobodnie rozmawiac w kabinie). Glownie silnik diesla na wyzszych obrotach slychac w kabinie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Autostrada ~ 120 km/h na tempomacie 5.2 l / 100 km, Autostrada ~ 200 km/h ok. 9 l/100km. Tylko w miescie nie wiem, bo nie jezdze. W takiej jezdzie mieszanej miasto/trasa duzo zatrzyman (swiatla itp.) ok. 7.5-8 l/ 100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Szybciej traci na wartosci w stosunku do niemieckiej konkurencji, co jest zaleta dla kupujaczych z drugiej reki. ok. 4 tys. tansze od Audi, BMW czy Merca, z tych samych rocznikow. Moze i nie taki prestiz, ale klasa auta ta sama. Polecam.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kupilismy auto z przebiegiem niecale 70 tys km, teraz ma 170 tys. km, 100 tys. km przejechane w dwa lata. Jedyna awaria jaka go unieruchomila byl immobilizer, jakis kabelek zasniedzial. Przyjechala pomoc drogowa, i w ciagu 5 min. uruchomila auto spowrotem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Powaznych usterek brak. Tylko olej, rozrzad, klocki ostatnio rowniez tarcze wymenione i tyle. Nic sie nie dzieje.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 TDi 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S80 I