Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S80 I

VOLVO S80, 13 lat temu
Silnik 2.4 TDi 163KM 120kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 300 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volvo S80 I 2.4 TDi 163KM 120kW 2001-2006 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spalanie i dynamika, elastyczność i kultura pracy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
Inne
4,0
Całokształt
Bardzo fajne auto, wygodne, duże, ekonomiczne nie drogie w utrzymaniu, dynamiczne, idealna rodzinna limuzyna dająca komfort i BEZPIECZEŃSTWO na wysokim poziomie. Częste usterki przedniego zawieszenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonała jednostka, bez awaryjna, dynamiczna, wysoka kultura pracy, przebieg na liczniku 300 tys w rzeczywistości pewnie dużo większy, nie jest wrażliwy na jakość paliwa, tankuje zwykłą ropę na orlenie, olej pół syntetyk mobila, bardzo oszczędna jednostka, spalanie od 4.5 l\\100 w trasie przy spokojnej jeździe do 110km\\h przy normalnej jeździe w trasie 4 osoby wyprzedzanie i prędkości do 160km\\h 6.5l\\100, miasto do max 10 L przy dynamicznej jeździe. W zimie odpala na dotyk, tylko raz zmieniane świece żarowe, nigdy nie garażowany, jeśli miałbym kiedy kolwiek kupywać VOLVO to tylko z tą jednostką. 2.4 D5 163 KM
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra skrzynia zero jakichkolwiek śladów zużycia, biegi wchodzą bardzo lekko i precyzyjnie.
4,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowy,dość mieke zawieszenie ale nie ma tendencji do pochylania nadwozia na zakrętach, auto na lodzie\\śniegu podczas pokonywania zakrętów ma tendencje do zarzucania tyłem, największym minusem jest bardzo awaryjne przednie zawieszenie tzn często wybijają się tulejki wahacza i sworzeń na szczęście sa to bardzo tanie części, tylne zawieszenie pancerne, a jeżdze codzienni po bardzo dziurawej drodze (dojazd do domu, jazda na 1 biegu, szybciej się nie da :)
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność do przodu i na boki, duże idealnie wyprofilowane lusterka, niekturym kierowcą problem może sprawiać cofanie ciężko wyczuć odległość do tylnego zderzaka, rozwiązaniem może być czujnik cofania\\parkowania :)
5,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski umieszczono w idealnych dla nich miejscach,kokpit lekko pochylony w kierunku kierowcy, intuicyjna obsługa wszystkich opcji samochodu, pojemny podłoketnik, idealnie rozwiązany stojak na napoje, nie musimy się martwić ze na dziurawych polskich drogach z kupka wysączy się nam np. kawa, cały płyn zbiera się w pojemniczku który wyjmujemy jednym ruchem reki w celu jego umycia :) minus za brak jakiego kolwiek puleczki schowka miedzy lewarkiem a konsola środkowa, niema gdzie położyć wygodnie np. telefonu :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dość szybo zimą nagrzejemy wnętrze, podgrzewanie foteli idealne, ZNAKOMITA KLIMATYZACJA DWU STREFOWA automat działa perfekcyjnie temperatura idealna od podłogi po podsufitke :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca nawet dla 5 osób, idealne auto dla 4 nawet 5 osobowej rodzinki na długie podróże, nawet wysokie osoby będą zachwycone ilością miejsca, Bardzo wygodne skórzane, nie odczuwamy zmęczenia przy długich trasach, 400km nie wychodząc z auta zero problemu :)
3,0
Wyciszenie
Jak na auto tej klasy mogło by być ciszej, przeszkadza szum opon.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Autko bardzo mało pali, ceny części są niskie, częste usterki przedniego zawieszeni, problemy z działaniem mechanizmu opuszczania przednich szyb, często przepalające się żarówki pozycyjne tylnych lamp. Koszt wymiany filtra powietrza, filtra paliwa, filtra kabinowego (przeciwpyłkowego) filtra oleju i oleju około 6 litrów Mobil 10W40 pół syntetyk (filtry FILTRON\\MANN) ok 370 zł. Konstrukcja auta jest bardzo prosta nie to co np, zawieszenie AUDI A6 więc mechanicy biorą nie wiele, ceny części w ASO WYSOKIE!!!
4,0
Stosunek jakość/cena
Materiały wnętrza a szczególnie skóra na siedzeniach i dżwiach mogły by być lepszej jakości. Szybko zdrapuje się miła w dotyku farba ktura pokryte sa niekture plastiki np. raczki do zamykania dzwi przyciski od podłokietnika.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów wkurza kiepskiej jakości skóra szybko sie przeciera :) czesto przepalają sie żaróweczki panelu klimatyzacji ( droge w serwisie po 20 zł za sztuke nie dostępne jako zamiennik, ale jest i na to sposób koszt 50gr za sztuke i troche własnego wkładu pracy, patrz GOOGLE) żarówki tylnych lamp, największym problemem z drobiazgów to usterki prowadnic mechanizmu opuszczania przednich szyb, szybko przestały mi działać wycieraczki przednich reflektorów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Największy problem sprawia przednie zawieszenie, średnio co 15 tyś km do wymiany po 2 tulejki na koło i sworznie i na koło, cena 2 tulei i sworznia czyli zestawu na jedna stronę to ok 240 zł, wymieniałem też dwa łożyska koła, raz amortyzatory przedniej osi, 2 razy szlak trafił napinacz paska alternatora, gurne poduszki i łożyska amortyzatora (mocowanie), i przytrafiła mi sie bardzo żadka jak na volvo tak twierdzi serwis usterka TERMOSTATU ( zamiennik firmy produkującej termostaty dla volvo 400zł), zużyło mi się sprzęgiełko pompy klimatyzacji, największym kosztem była wymiana koła dwu masowego wraz z tarczą sprzęgła, dociskiem, wysprzęglikiem (łożyskiem oporowym) auto zakupione już z oznakami że coś zaczyna się dziać z dwumasem, raz wymieniałem wszystkie tarcze i to by było na tyle jeśli chodzi o usterki pomijam klocki filtry i olej dystans, ja autkiem zrobiłem 110 tyś km na liczniku widnieje 300tys w rzeczywistości pewnie dużo więcej.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 TDi 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo S80 I 2.4 TDi 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo S80 I