Silnik jest jak rakieta, zapala idealnie, od pierwszej sekundy chodzi równo i dobrze ciągnie. Nie dymi, nie stuka. Po redukcji - odpala jak benzynowe turbo.
5,0
Skrzynia biegów
Jestem zepsuty przez używanie passatowej DSG i tiptronica w BMW ale ta skrzynia zachowuje się świetnie. Spasoana do diesla doskonale. Obromną masę auta rozpędza plynnie i dynamicznie.
5,0
Układ jezdny
Na prostej jedzie sam bez trzymanki nawet pól minuty, na łuku w ogóle się nie wychyla, ostre zakręty - tez jak samochod sportowy. NIENAWIDZI spiacych policjantów. Wali w nie jak w krawęznik.
Komfort
3,0
Widoczność
Z przodu - doskonala, z tylu - żadna. Bez parktronicu nawet nie podchodzcie do tego samochodu. Jezeli nie ma - trzeba zalozyc.
4,0
Ergonomia
Przeochydna plastiki w schowkach, niezła ergonomia radia i klimy. Ogólnie - jest OK.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze zrobiony nawiew na tył. Pomyślano nie tylko o kierowcy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Porównywalna tylko z Superbem i Scorpio - czyli REWELACJA. Jedne z najlepszych foteli - bije wiekszość BMW i Passata.
5,0
Wyciszenie
D5 trochę u mnie słychac, drogi i powietrza - w ogóle.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miałem Passata (najnowszego) i palił srednio 6,8 oleju. Insignia - rewelacja - palila 5,7. Ale stare D5 to jest szok - w trasie przy 90 pali 3,5 l, Srednia w trasie 4,4, a w miescie - 5,5. To wielkie bydle pali mniej od golfa !
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 TDi 163KM 120kW
[l/100km]