Doskonały samochód, nie rzuca się w oczy i nie jest tak popularny jak często widziane na drogach auta konkurencji. Doskonały silnik, wysoka wygoda i bezpieczeństwo na najwyższym poziomie - to charakteryzuje Volvo. Jest to rocznik 2002. Dbać, lać ropę i jeździć!
Wrażenia
5,0
Silnik
Zdecydowanie najwyższa nota, wyprzedzanie nie stanowi żadnego problemu. Bez różnicy czy jedzie 1 czy 5 os. + bagaże na pokładzie. Zadziwiająco dobre osiągi jak na 163KM. Duży moment - 340Nm robi swoje (po chip tuningu można osiągnąć prawie 200KM i ponad 400Nm). Pierwszą setkę osiąga w 9 sek (mierzone) - nie najgorzej jak na 2 tonowe Volvo, jednak cała moc ujawnia się powyżej 100-120km/h. 0-200 to już tylko trochę ponad 30sek! Takim wynikiem mogą się poszczycić samochody tylko o dużo większej mocy. Do wszystkiego dochodzi jeszcze doskonały dźwięk 5 cylindrowego silnika i niskie spalanie. Ocena 5.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo dobrze, lekko i precyzyjnie, jednak brakuje 6 biegu stąd ocena 4.
4,0
Układ jezdny
Samochód nie pochyla się na zakrętach a jednocześnie zawieszenie nie jest twarde. Jednak do precyzyjnej jazdy w zakrętach jest zbyt miękkie, do dyspozycji mamy systemy STC/DSTC (w zależności od wersji wyposażenia). Ocena 4.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki znakomita. Lusterka są świetne a po założeniu czujników cofania nie ma problemów z parkowaniem. Ze względu jednak na charakterystykę bryły (długi sedan) oceniam widoczność jako przeciętną czyli 3.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie być powinno, nie trzeba odrywać wzroku od drogi, żeby korzystać z tempomatu czy zmieniać utwory na CD/stacje w radio. Ocena 5.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Odparowanie w kilka sekund, przy przestawieniu klimatyzację z manualnej na automatyczną lubi czasem przez pewien czas mocno powiać zimnym w twarz. W climatronic'u ustawiając dla pasażera max temperaturę a dla siebie min u kierowcy będzie lecieć letnio-ciepłe powietrze. Ocena 4.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni z przodu i z tyłu wystarczająco dla 5 dorosłych osób. Żeby piątemu było ciasno musiałoby chyba czterech 2,20m jechać. Ocena 5.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie na najwyższym poziomie. Do pasażerów nie dochodzą dźwięki z ulicy, toczenie się kół, lekkie szumy zaczynają się dopiero przy 160km/h. Radio można słuchać z taką samą głośnością bez względu na prędkość z jaką się poruszamy. To samo dotyczy rozmowy. W tej rubryce warto też napisać o wysokiej jakości systemie audio. Ocena 5.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa Częstochowa - Kraków + autostrada - spalanie 6,5l. Nie jest to wygórowany wynik i bez problemów można zejść niżej. W mieście ciężko przekroczyć 10l. Chyba, że jeździmy w samych korkach, ale i wtedy spalanie nie powinno przekroczyć 11-12l. Nie serwisuję w ASO dlatego z cenami nie jest źle. W najlepszym nieautoryzowanym serwisem - Volvotech wgranie polskiego menu do komputera - 250-300zł (nie pamiętam dokładnie) w ASO mają tylko angielski. Ocena 5.
5,0
Stosunek jakość/cena
Powinien być droższy :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód kupiony z przepaloną żarówką postojową tylną, do wymiany był wahacz, do pospawania tłumik i to na tyle.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Trzeba lać dobre paliwo bo wtryski mogą nie wytrzymać (Common Rail) a wtedy koszt jednego to min 500zł x 5cyl.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 TDi 163KM 120kW
[l/100km]