Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S80 I

Podpis, 15 lat temu
Silnik 2.4 TDi 163KM 120kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 161 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo S80 I 2.4 TDi 163KM 120kW 2001-2006 - Oceń swoje auto
4,62
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Moc, elastyczność i spalanie.
5,0
Całokształt
Doskonały samochód, nie rzuca się w oczy i nie jest tak popularny jak często widziane na drogach auta konkurencji. Doskonały silnik, wysoka wygoda i bezpieczeństwo na najwyższym poziomie - to charakteryzuje Volvo. Jest to rocznik 2002. Dbać, lać ropę i jeździć!
Wrażenia
5,0
Silnik
Zdecydowanie najwyższa nota, wyprzedzanie nie stanowi żadnego problemu. Bez różnicy czy jedzie 1 czy 5 os. + bagaże na pokładzie. Zadziwiająco dobre osiągi jak na 163KM. Duży moment - 340Nm robi swoje (po chip tuningu można osiągnąć prawie 200KM i ponad 400Nm). Pierwszą setkę osiąga w 9 sek (mierzone) - nie najgorzej jak na 2 tonowe Volvo, jednak cała moc ujawnia się powyżej 100-120km/h. 0-200 to już tylko trochę ponad 30sek! Takim wynikiem mogą się poszczycić samochody tylko o dużo większej mocy. Do wszystkiego dochodzi jeszcze doskonały dźwięk 5 cylindrowego silnika i niskie spalanie. Ocena 5.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo dobrze, lekko i precyzyjnie, jednak brakuje 6 biegu stąd ocena 4.
4,0
Układ jezdny
Samochód nie pochyla się na zakrętach a jednocześnie zawieszenie nie jest twarde. Jednak do precyzyjnej jazdy w zakrętach jest zbyt miękkie, do dyspozycji mamy systemy STC/DSTC (w zależności od wersji wyposażenia). Ocena 4.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki znakomita. Lusterka są świetne a po założeniu czujników cofania nie ma problemów z parkowaniem. Ze względu jednak na charakterystykę bryły (długi sedan) oceniam widoczność jako przeciętną czyli 3.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie być powinno, nie trzeba odrywać wzroku od drogi, żeby korzystać z tempomatu czy zmieniać utwory na CD/stacje w radio. Ocena 5.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Odparowanie w kilka sekund, przy przestawieniu klimatyzację z manualnej na automatyczną lubi czasem przez pewien czas mocno powiać zimnym w twarz. W climatronic'u ustawiając dla pasażera max temperaturę a dla siebie min u kierowcy będzie lecieć letnio-ciepłe powietrze. Ocena 4.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni z przodu i z tyłu wystarczająco dla 5 dorosłych osób. Żeby piątemu było ciasno musiałoby chyba czterech 2,20m jechać. Ocena 5.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie na najwyższym poziomie. Do pasażerów nie dochodzą dźwięki z ulicy, toczenie się kół, lekkie szumy zaczynają się dopiero przy 160km/h. Radio można słuchać z taką samą głośnością bez względu na prędkość z jaką się poruszamy. To samo dotyczy rozmowy. W tej rubryce warto też napisać o wysokiej jakości systemie audio. Ocena 5.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa Częstochowa - Kraków + autostrada - spalanie 6,5l. Nie jest to wygórowany wynik i bez problemów można zejść niżej. W mieście ciężko przekroczyć 10l. Chyba, że jeździmy w samych korkach, ale i wtedy spalanie nie powinno przekroczyć 11-12l. Nie serwisuję w ASO dlatego z cenami nie jest źle. W najlepszym nieautoryzowanym serwisem - Volvotech wgranie polskiego menu do komputera - 250-300zł (nie pamiętam dokładnie) w ASO mają tylko angielski. Ocena 5.
5,0
Stosunek jakość/cena
Powinien być droższy :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód kupiony z przepaloną żarówką postojową tylną, do wymiany był wahacz, do pospawania tłumik i to na tyle.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Trzeba lać dobre paliwo bo wtryski mogą nie wytrzymać (Common Rail) a wtedy koszt jednego to min 500zł x 5cyl.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 TDi 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S80 I