Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S80 I

Hanyser, 16 lat temu
Silnik 2.4 TDi 163KM 120kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 350 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo S80 I 2.4 TDi 163KM 120kW 2001-2006 - Oceń swoje auto
4,77
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Trwałość, klank, oszczędność, możliwość tuningu. Generalnie trwałość całego auta zdumiewająca.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : nieszczelności w dolocie powietrza do silnika - przewodu lub intercooler
5,0
Całokształt
Kawał auta. Dość mało temperamentny, ale niezawodny i trwały. Wyjątkowo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Lepiej pracuje chyba tylko 3.0d BMW, ale tam jes 6 garków. Super kultura pracy i rasowy klank. Mało który Diesel tak ładnie gulgocze przy gwałtownym przyspieszaniu. Podatny na chiptuning i bardzo trwały. Przy 300 tys. km. miał 167KM i 380 Nm (seria 163/340). Po zmianie softu ma 210/480. Rewelacja!
4,0
Skrzynia biegów
5 biegów to już historia. Zbyt długi skok lewarka. Zaczyna hałasować na zimno i ciężko na zimno wchodzi I bieg. Ale ma prawo przy tym przebiegu.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie ma za krótki skok i za małe tłumienie. Efekt to dość dobry komfort, który jednak nie powala na polskich drogach. Większość limuzyn tej klasy ma bardziej komfortowe zawieszenia. To wg mnie najsłabszy punkt S80. Za to nie reaguje kompletnie spadkiem komfortu na niski profil opony (18 cali ładujcie śmiało, ale uwaga na dziury).
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Wymaga przyzwyczajenia jak w każdym aucie.
5,0
Ergonomia
Tu Szwedzi się popisali. Super.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobre. Trzeba często zmieniać filtr PP. Mam Webasto, więc zimą nie płaczę. Ale bez Webasta byłby dramat, w korkach zimą temperatura spada. Bardzo sprawny silnik.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
482 cm. Silnik poprzecznie. Mały bagażnik (460L). Reszta dla pasażerów.
5,0
Wyciszenie
Jest bardzo dobre. Silnik nie jest kompletnie wygłuszony jak w niektórych Dieslach, ale o to chodzi, pięknie gulgocze przy przyspeszaniu. 5 garków w rzędzie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali malutko jak na 200 KM i 1.7 tony. Nie ma lepszego kompromisu między osiągami a ekonomiką, jak silnik D5 w S80. Przy pałowaniu i bardzo gęstym ruchu miejskim (praktycznie sam korek) 11.5L. 8-9L przy gęstym ruchu miejskim. Trasa do zmieszczenia w 5L przy V do 100 km/h. Podaję spalania REALNE, komp pokazuje równo 1L mniej!
5,0
Stosunek jakość/cena
Mojego kupiłem tak, że po roku sprzedałbym za tyle samo. Ale jeżdżę. Bo wiem co mam.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepalona mata lusterka grzanego. Wyciek oleju na uszczelniaczu wału. Jak w kazym aucie... Pęka za to intercooler w D5, co jest chorobą silników D5 do pewnego rocznika. I jest to ich jedyna choroba.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 TDi 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo S80 I 2.4 TDi 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo S80 I