Silnik
: Trwałość, klank, oszczędność, możliwość tuningu. Generalnie trwałość całego auta zdumiewająca.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: nieszczelności w dolocie powietrza do silnika - przewodu lub intercooler
5,0
Całokształt
Kawał auta. Dość mało temperamentny, ale niezawodny i trwały. Wyjątkowo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Lepiej pracuje chyba tylko 3.0d BMW, ale tam jes 6 garków. Super kultura pracy i rasowy klank. Mało który Diesel tak ładnie gulgocze przy gwałtownym przyspieszaniu. Podatny na chiptuning i bardzo trwały. Przy 300 tys. km. miał 167KM i 380 Nm (seria 163/340). Po zmianie softu ma 210/480. Rewelacja!
4,0
Skrzynia biegów
5 biegów to już historia. Zbyt długi skok lewarka. Zaczyna hałasować na zimno i ciężko na zimno wchodzi I bieg. Ale ma prawo przy tym przebiegu.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie ma za krótki skok i za małe tłumienie. Efekt to dość dobry komfort, który jednak nie powala na polskich drogach. Większość limuzyn tej klasy ma bardziej komfortowe zawieszenia. To wg mnie najsłabszy punkt S80. Za to nie reaguje kompletnie spadkiem komfortu na niski profil opony (18 cali ładujcie śmiało, ale uwaga na dziury).
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Wymaga przyzwyczajenia jak w każdym aucie.
5,0
Ergonomia
Tu Szwedzi się popisali. Super.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobre. Trzeba często zmieniać filtr PP. Mam Webasto, więc zimą nie płaczę. Ale bez Webasta byłby dramat, w korkach zimą temperatura spada. Bardzo sprawny silnik.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
482 cm. Silnik poprzecznie. Mały bagażnik (460L). Reszta dla pasażerów.
5,0
Wyciszenie
Jest bardzo dobre. Silnik nie jest kompletnie wygłuszony jak w niektórych Dieslach, ale o to chodzi, pięknie gulgocze przy przyspeszaniu. 5 garków w rzędzie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali malutko jak na 200 KM i 1.7 tony. Nie ma lepszego kompromisu między osiągami a ekonomiką, jak silnik D5 w S80. Przy pałowaniu i bardzo gęstym ruchu miejskim (praktycznie sam korek) 11.5L. 8-9L przy gęstym ruchu miejskim. Trasa do zmieszczenia w 5L przy V do 100 km/h. Podaję spalania REALNE, komp pokazuje równo 1L mniej!
5,0
Stosunek jakość/cena
Mojego kupiłem tak, że po roku sprzedałbym za tyle samo. Ale jeżdżę. Bo wiem co mam.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepalona mata lusterka grzanego. Wyciek oleju na uszczelniaczu wału. Jak w kazym aucie... Pęka za to intercooler w D5, co jest chorobą silników D5 do pewnego rocznika. I jest to ich jedyna choroba.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 TDi 163KM 120kW
[l/100km]