Fajne nadwozie, doskonałe prowadzenie i nie nachalny prestiż marki. Wszystko fajnie ze świadomością, że nie wszystkim może się podobać. Na pewno nie ma to przepychu jak w mercedesie, ale jest poczucie bezpieczeństwa i wcale nie chodzi tu o wyświechatny slogan.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zabieram tę gwiazdkę tylko dlatego, że przy dużych przyspieszeniach silnik ten słychach w kabinie i nie jest to dźwięk najpiękniejszy. Jedna pięnie chodzi w obroty i jak na 5-cylindowego diesla jest na prawdę bystry.
5,0
Skrzynia biegów
Bez uwag - szybko, sprawnie, bez szarpnięć.
5,0
Układ jezdny
Doskonale trzyma się asfaltu. Na skandynawskich autostradach pewnie ideał. W Polsce toszkę na twardy na dziurach. No, ale nic za nic.
Komfort
4,0
Widoczność
Czujki zbliżeniowe z przodu i z tyłu załatwiają sprawę. Bez nich byłoby gorzej.
5,0
Ergonomia
Wnętrze proste, intuicyjne i ... ładne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu nic dodać, nic ująć, z tyłu lekko ciasnawo.
4,0
Wyciszenie
Jedyne co słychać to silnik na wyższych obrotach, ale o tym już pisałem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali średnio 9 l/100 km, ale to duże auto, a ja też dość ostro jeżdżę.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zapłaciłem kupę pieniędzy w polskim salonie, ale auto jest na prawdę dobrze wyposarzone: kamera cofania, wentylowane siedzenia, tempomat z radarem, fajne felgi, fajna skóra i mnóstwo innych drobiazgów, które skąłdają się na pozytywny odbiór auta.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawiesza mi się bluetooth i nie rozłącza rozmów telefonicznych. Servis udaje bezradnego.
Po za tym polska mapa do navigacji to kompletny bubel.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie odpukać.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 TDi 130KM 96kW
[l/100km]