Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S80 I

stapoz, 16 lat temu
Silnik 2.9 i 24V 196KM 144kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo S80 I 2.9 i 24V 196KM 144kW 2000-2006 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo stabilne obroty biegu jałowego. Brak wibracji i cisza. Dobre spalanie (wbrew obiegowym opiniom). Doskonałe hamulce i fantastyczna przyczepność (mimo starych i zniszczonych opon, ABS praktycznie się nie załącza, DSTC - tylko na mocno śliskiej nawieżchni i ostro pokonywanych zakrętach). Niska wrażliwość na koleiny mimo opon 215/55/16
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Centralny zamek często szwankuje
Zawieszenie : Głuche stuki na nierównościach
Przeniesienie napędu : Awarie automatów - problem znam tylko ze słyszenia
4,0
Całokształt
Niezły wygląd, doskonały prestiż, wygodny i przestronny. Co do niezawodności to się na razie nie wypowiem ale z tego co zauważyłem u siebie i wyczytałem na forach nie odbiega od BMW 5, czy Audi A6 - głównych konkurentów. Łatwo dostać dobrze wyposażony - automat, podgrzewane siedzenia, drewno i skóra, kurtyny SRS, pełna elektryka (oprócz siedzeń, które żadko są elektryczne). Dość łatwo znaleźć egzemplarze z ESP (DSTC), nawigacją i szyberdachem. Egzemplaże z regulacją zawieszenia (four-C) i wentylacją siedzeń są praktycznie nie do zdobycia. Duże są różnice w cenach benzyny i diesla. Dla rocznika 2001 sięgają 3tys Euro.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobrze wyciszony, ciągnie raczej przy wyższych obrotach, chociaż ruszanie i przyspieszanie przy małych predkościach jest doskonałe. Przy wyższych prędkościach - konieczne głębokie wciśnięcie gazu, żeby automat zredukował - niestety wtedy jest nieco głośniej. Kultura pracy b. dobra, nie trzesie na wolnych obrotach i nie slychac go na psotoju.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi zmienia bez szarpnięć ale zauważalnie - wersje 6-cylindrowe mają skrzynie 4 biegowe. Skrzynia dobrze zaprogramowana - właściwie reaguje na wciskanie gazu. Mam tiptronik ale nie widzę potrzeby jego używania.
3,0
Układ jezdny
Jak dla mnie trochę za twardy w mieście. Przy dużych nierównościach dochodzą głuche stuki. Do Mondeo napewno dużo mu brakuje, ale przy małych nierównościach jest niemal bezszelestny.
Komfort
5,0
Widoczność
Dla mnie bez znaczenia
5,0
Ergonomia
Super konsola centralna, łatwa w obsłudze i dająca wrażenie wysokiej kalsy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Błyskawicznie zaczyna nagrzewać, ale ciepło robi się po dłuższej chwili
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca, choć w optycznie mniejszym Mondeo było podobnie. S80 jest za to znacznie szerszy od większości tej klasy pojazdów i to się od razu daje odczuć
5,0
Wyciszenie
Bardzo cicho w czasie jazdy, szczególnie w porównaniu do Mondeo - tam była tragednia jeśli chodzi o wyciszenie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali identycznie jak Omega 2.5V6, osiągi ma lepsze, więc chyba wszystko w normie. W mieście 12.5L, na trasie 8.5-9L. W mieście zużycie bardzo zależy od werunków, ja sie trochę pojeżdzi w wiekszych korkach to spalanie rośnie nawet do 17L
3,0
Stosunek jakość/cena
Za diesla z 2002 trzeba dać dzisiaj ok.13-14tys Euro. Na BMW 530d z 2002 wystarczy 11-12tys Euro. Myślę, że S80 trochę jest za drogi. Niestety, BMW 5 ma zły wizerunek w Polsce (podobnie jak kiedyś Opel Manta w Niemczech) - kierowca jest dość jednoznacznie kojażony co mi nie za bardzo odpowiada. Ponadto wydaje mi się, że BMW dość trudno utrzymać w całości na parkingu przed blokiem (lusterka, włamania, kradzieże), no i nie przepadam za tylnym napędem (miałem taki w Omedze, jazda zimą (w szczególności wyprzedzanie na oszronionej trasie) była wielkim wyzwaniem)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nić się nie działo. Trochę brzęczały niektóre elementy (głównie szyberdach i konsola dźwigni zmiany biegów) - po przesmarowaniu, dokręceniu i likwidacji luzów jest OK. Był teź problem z zmakiem pasażera - po zamknięciu pilotem wyskakiwał - bardzo typowa dolegliwość S60/S80 - pomogła regulacja drzwi.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Były zniszczone poduszki i łożyska amortyzatora - wymiana nie usunęła głuchych odgłosów na większych nierównościach

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.9 i 24V 196KM 144kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo S80 I 2.9 i 24V 196KM 144kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,00 zł
13,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo S80 I