Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S80 I

z1dozer, 15 lat temu
Silnik 2.9 24V 200KM 147kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 248 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo S80 I 2.9 24V 200KM 147kW 1999-2006 - Oceń swoje auto
4,69
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Auto ma bardzo dużo elektryki i elektroniki. Naczytałem się na różnych forach o tym jak dużo jest usterek z elektyką i jakie to są poważne koszty a tymczasem wszystko chodzi jak jak w zegarku i to szwajcarskim. Jedyną usterką był zamek tylnych drzwi który z wymianą (na używany w stanie: jak nowy) wyszedł 160 zł. P.S. Do forda mondeo jest droższy. Mile zaskoczony jestem również spalaniem paliwa. Przy bardzo dynamicznej jeździe, przy nierzadkim używaniu kickdowna licząc średnio miasto/trasa 50% na 50% spalanie w okolicach 13,8-14,3 gazu. dla mnie rewelacja.
5,0
Całokształt
Dla mnie bomba.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny, pracuje przyjemnie cichutko, równo - na postoju tylko wskazówka obrotomierza wskazuje że jest zapalony. Wystarczająca dynamika jak na masę auta. Bez względu na prędkość w aucie jest bardzo cicho. Nie psuje się. Idealnie współpracuje z automatem - geartronic. 5 osób i pełny bagażnik pod górę - samochód się nie męczy. Silnik super, przy tym ekonomiczny jak na tą klasę - na 6 z +em.
5,0
Skrzynia biegów
Automat z geartronic\'em pięknie wspólpracuje z silnikiem. Biegi zmienia niesamowicie płynnie, bez szarpnięć nawet przy bardzo ostrym przyśpieszaniu. U mnie skrzynia: Made in USA - nie ma żadnych problemów z ewentualną naprawą (nie miałem tej przyjemności, ale się dowiadywałem).
5,0
Układ jezdny
Samochód jedzie jak przyklejony, nawet po bardzo śliskim. Kontrola trakcji działa wybornie. Zawieszenie nieco jakby półsportowe ale za to samochód super trzyma się na zakrętach. Elementy zawieszenia dosyć wytrzymałe, trwalsze niż w Audi A6.
Komfort
5,0
Widoczność
Przednie słupki nieco przyszerokie, trzeba się czasem wychylić do przodu, żeby mieć odpowiednią widoczność ale tylko czasami. Widoczność do tyłu całkim niezła ale przydałby się tylny parktronic w standardzie.
5,0
Ergonomia
Tu nie ma dyskusji. Rasowy szwed i wszystko na swoim miejscu i na wyciągnięcie ręki. Ergonomia na najwyższym poziomie, wręcz intuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
6+ Bardzo przydatna i super wydajna funkcja - szybkie oczyszczanie przedniej szyby. 3 sek. i po krzyku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5 osób jedzie bardzo komfortowo - no chyba, że wszyscy trenują sumo (wtedy i Van jest za mały :-) )
5,0
Wyciszenie
Cicho jak makiem zasiał bez względu na prędkość.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tą masę i wyposażenie itp - jestem pod miłym wrażeniem.
3,0
Stosunek jakość/cena
Nie spotkałem lepszego stosunku jakości do ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 11 miesięcy i 40000 przejechanych kilometrów wymieniłem komplet klocków hamulcowych i zamek w tylnych drzwiach. Tydzień temu zrobiłem przegląd kontrolny i auto bez zastrzeżeń.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK !!!!!

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.9 24V 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo S80 I 2.9 24V 200KM 147kW
Średni koszt przejechania 100 km
70,00 zł
16,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo S80 I