Atrakcyjnie się prezentuje (podobnie jak większość pojazdów w tym segmencie) ale wygląd i nazwa to zbyt mało za ponad 200tys.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zamiast śpiewać o zaletach lepiej nieco o wadach; Silnik w porządku; Nie za głośny (choć pomruk nawet przy niskich obrotach jest relatywnie wysoki), pracuje równo (w końcu to rzędówka) tylko nie grzeszy elastycznością.
4,0
Skrzynia biegów
5 biegów bardzo długich i lekko wchodzących. Jednak w mieście często trzeba mieszać lewarem, bo albo jedziemy za wolno by dać 5 albo już za szybko by trzymać na 3 przy wyprzedzaniu.
3,0
Układ jezdny
Konkurencja lepiej uwzględniła specyfikę naszych dróg. Zawieszenie niespecjalnie komfortowe (choć plomb w zębach nie powybija) i często nieprzyjemnie dobija i hałasuje. Słabszy Mercedes C poradzi tu sobie lepiej.
Komfort
3,0
Widoczność
To długi wózek więc tył równie trudno wyczujemy, co łatwo zarysujemy. Z przodu długi fortepian też zmusi nas do gimnastyki na parkingu.
5,0
Ergonomia
Tu zrobiono duży postęp i obsługa jest prosta, ale za taką cenę stanowczo za dużo marnego plastiku. Kierownica (choć skórzana) jest śliska i twarda.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szwedzkie agregaty grzeją dobrze choć nieco hałasują, ale czy któryś w innym wozie pracuje cicho na maxa?
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dużo w przodu i z tyłu, ale czy w innym wozie tej klasy kolana poobcierają nam uszy? To mało istotna cecha mając prawie 5m długości.
4,0
Wyciszenie
Silnik jest rzeczywiście dobrze wyciszony. W środku nawet po 150 można rozmawiać zwykłym głosem. Zupełnie przyzwoicie, ale Niemcy i Japończycy nie zostają w tyle.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miłe zaskoczenie. W mieście przy delikatnej jeździe do 12l (zimą) w trasie do 3000obr (tj do 130) poniżej 8l. Ale serwis zedrze skórę przy okresowych wymianach.
2,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę można nabyć porządnego Niemca i Japończyka z przytulniejszym drewniano-welurowo-skórzanym wnętrzem (a nie przesyconym ponurym twardym i szarym plastikiem i śladowymi ilościami skóry na fotelach). Może lepiej pomyśleć o czyś tańszym i niekoniecznie wolniejszym czy gorzej wyposażonym?
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ten model w tej wersji bez zarzutu (raz tylko siadła sonda w wydechu). Niemniej o innych wersjach którymi jeździłem nie słyszałem wiele dobrego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu nie będę się skarżył. W porządku. Dopiero 3 latka więc jak dotąd bez przygód.