Silnik
: Bardzo ładnie się zbiera, brak turbodziury, aksamitna praca 6-cylindorwca, prędkość maks 260km/godz
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Nie miałem
5,0
Całokształt
3.0 T6 silnik ma moc od samego dołu, nie czuć turbo dziury dzięki biturbo, prawie 300 KM i 400 Nm robi swoje, daje frajdę z jazdy. Spalanie jak na te osiągi i masę auta na autostradzie przepisowo 9,5l/100km, jazda mieszana 60 miasto 40 % trasa 11,5l/100km. Skrzynia bardzo płynnie zmienia biegi, niewyczuwalnie, trzeba pamiętać o wymianie oleju i nie ciągać przyczep, to będzie służyć.
Świetne zawieszenie Four-C, regulacja Comfort, Sport, jest adaptacyjne. Zawieszenie cały czas analizuję stan drogi, szybkość, zakręty itp. Razem z systemem DSTC trudno samochód wyprowadzić z równowagi. Jak S80 to tylko T6 i Four-C
Wnętrze bardzo luksusowe, ogromna przestrzeń z przodu i z tyłu, wygoda, więcej miejsca niż w Audi A6. Fotele rewelacyjne, plastiki miękkie.
Wrażenia
5,0
Silnik
lepszy niż T5
4,0
Skrzynia biegów
Jeśli się dba spokojnie 500 tys zrobi
5,0
Układ jezdny
Four-C super sprawa
5,0
Karoseria
ocynk
Komfort
5,0
Widoczność
lepszy niż w C5 i C6 z hydropneumatyką
5,0
Ergonomia
bez zbędnych bajerów na desce
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo szybko się nagrzewa
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Lepiej niż Audi A6 prawie jak A8
5,0
Wyciszenie
nie słychać silnika
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszt paliwa spory ale jak na ten silnik to warto. Można założyć LPG. Markowe części ceny do przyjęcia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Używany teraz można kupić za grosze, kiedyś trzeba było za top wersję dać 300 tys
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 24V T6 272KM 200kW
[l/100km]