Wielki zawód. Jeździłem różnymi luksusowymi samochodami i nie spodziewałem się że za takie pieniądze można otrzymać tak niską jakość, tym bardziej od Volvo. Jakość Forda zaczyna zbyt szybko przenikać do tej marki i pokazuje, że nie ma uzasadnienia dla takich wydatków. Zresztą moje doświadczenie nie bardzo powszechne co nie wskazuje na zblazowanego użytkownika.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nawet bez tuningu który zwiększył moc z 210KM do 255KM oraz moment z 310 do 380Nm silnik jest jedynym atutem samochodu. Duzy moment w całym przedziale obrotów.
1,0
Skrzynia biegów
Fatalna. Spóźnione zmiany biegów. Uczenie się skrzyni nawyków kierowcy zupełnie się nie sprawdza. Duże straty dynamiki szczególnie w sytuacji redukcji o 2 biegi. Całkowite nieporozumienie. Gdybym miał powtórzyć to przy silniku turbo rekomendowałbym manual.
2,0
Układ jezdny
Świetne trzymanie szosy. Błędy konstrukcyjne w zawieszeniu oraz jego wyciszeniu powodujące przenikanie odgłosów pracy zawieszenia do wnętrza kabiny pod postacię męczących i nieakceptowalnych (nawert przy niższej klasie samochodu) zdudnień
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Szwedzka prostota i funkcjonalność o przyjemniejszej estetyce niż we wcześniejszych modelach. Podstawowe błedy przy lokalizacji pokręteł i przełączników oraz sposób obsługi niektórych z nich.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko zapychający się układ automatycznej kontroli AQS, który w dodatku przy niższych temperaturach tak zwalnia swoje działanie, że nie jest w stanie zatrzymać wlotu spalin przed którymi ma chronić automatycznie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Za mały bagażnik jak na tę klasę samochodu (440 litrów)
1,0
Wyciszenie
Fatalne wyciszenie, szczególnie zawieszenia i przenikania dźwięków (denerwujących i nieprzyjemnych zdudnień) do kabiny kierowcy od kół tylnych. Duże szumy przy prędkościach powyżej 120km a szczególnie przy odsuniętej osłonie szyberdachu) - przy zamkniętym szyberdachu
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trochę za duże spalania w mieście (15 litrów przed tuningiem) i akceptowalne po tuningu (ok 16) choć stanowczo za duże w porównaniu z innymi samochodami tej klasy - szczególnie, że wymaga paliwa 98oktanowego. V-Power 99+ powoduje jeszcze większe zużycie paliwa ponieważ komputer silnika zapobiega stukom zbyt bogatej mieszanki i się gubi.
1,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w naprawie ciągle od 1.5 roku. Nieszczelne kierunkowskazy, trzy lusterka kolejne do wymiany, wymiany i regulacje filtrów, regulacji drzwi (niezamykanie się od nowości), trudność w zamocowaniu koła zapasowego itp
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Potrzeby wyciszania samochodu (wożę worek koszulek w bagażniku), wymiana układu kierowniczego, niesprawny układ kierowniczy z blokującą się przy skręcie kierownicą (nota bene Volvo stwierdziło, że to normalne i występuje we wszystkich modelach) i dopiero po interwencji i przedstawieniu opinii Rzeczoznawcy PZMOT uznali wadę.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 i 20V 210KM 154kW
[l/100km]