Auto rewelacyjne w szczególności na długich trasach - fantastycznie się prowadzi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2.5T (210KM, 320Nm) osiąga już max moment przy 1500 obr/min. Ładnie zestrojony ze skrzynią automatyczną. Przyspiesza do setki w niecałe 8s. przy masie samochodu prawie 1700 kg... Piękne brzmienie przy max przyspieszaniu.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia AW55 - ładnie przerzuca biegi, cicha ładnie pracuje z silnikiem i AWD. Ale uwaga jak ktoś się zdecyduje na ten automat, trzeba o tę skrzynię b. dbać (wymieniać olej, nie obciążać za mocno za nim się rozgrzeje). Poprzednik od którego kupiłem nie wymieniał oleju (bo serwis VOLVO nie zalecał) i musiałem regenerować sprzęgło hydrokinetyczne przy przebiegu 200000km (koszt ponad 2000 zł). Od tego czasu ze skrzynią nie mam problemu...
5,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę słaba widoczność w lusterkach bocznych, poza tym OK.
5,0
Ergonomia
Wygodne fotele, Wszystko na swoim m-cu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dwustrefowa - bez zastrzeżeń - wymieniać tylko filtr pyłków i odgrzybiać do roku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo m-ca.
4,0
Wyciszenie
Auto w miarę ciche, z zastrzeżeniem że potrafi być głośne przy wybieraniu nierówności.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Coś za coś - fizyki się nie da oszukać jeżeli samochód waży prawie 1700kg i ma moc 210KM to musi mieć przełożenie na większe zużycie paliwa. Ale z instalacją LPG finansowo nie zrujnuje...
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie dostaniemy auta w tej klasie za mniejsze pieniądze...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego przy 200 000 km, łożysko tył - poza tym tylko eksploatacyjne (filtry, oleje, klocki, żarówki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 i 20V 210KM 154kW
[l/100km]