Zawieszenie
: tulejki wachaczy - znaczy polskie drogi
5,0
Całokształt
samochód duzy, wygodny i bezpieczny
trochę mało oszczędny ale tego należało się spodziewać
Wrażenia
5,0
Silnik
Po S70 T5 (240 KM i lżejszy) spodziewałem się większej \"wołowatości\". Jestem dość mile zaskoczony. Szczególnie jak trzeba dość szybko wyprzedić to silnik zbiera się bardzo dobrze.
Oczywiście dużo daje turbina.
5,0
Skrzynia biegów
Praktycznie przy spokojnej jeździe nie wiadomo kiedy zmienia biegi. Bardzo łatwo daje się \"sterować\" pedałem gazu.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze, na nasze drogi trochę za miękki.
Niestety promień skrętu trochę za duży.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę marnie do tyłu, szczególnie w nocy jak jest rozwinięta roleta. Powinni montować sterowanie roletą elektryczne.
5,0
Ergonomia
Wszystko co potrzeba pod ręką, szczególnie przy wielofunkcyjnej kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzej momentalnie, nawet przy dużych mrozach - dodam że samochód parkuję \"pod chmurką\". Chłodzi też praktycznie od początku i to wydajnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca, trochę mało schowków nawet w porównaniu do mniejszego S70.
4,0
Wyciszenie
Przy wyższych szybkościach (od 120 w górę) zaczyna być odczuwalny szum powietrza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Katastrofa w mieście. Tu można wyciągnąć nawet średnią powyżej 15 l/100 km. Winna jest w duzym stopniu turbina.
5,0
Stosunek jakość/cena
cena kilkuletniego (kupowałem 6 latka) jest w granicach 15% ceny nowego. koszty serwisu na poziomie innych popularniejszych marek. koszt paliwa - pominę milczeniem
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic się nie sypie
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Problemem jest za miękkie zawieszenie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 i 20V 210KM 154kW
[l/100km]