Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S80 I

LukaszK, 3 lata temu
Silnik 2.4 20V 140KM 103kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 295 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo S80 I 2.4 20V 140KM 103kW 1999-2006 - Oceń swoje auto
4,71
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
5,0
Całokształt
Przesiadłem się do S80 z nowszej Zafiry B (2007). Po perypetiach z dieslem i wsadzonych tysiącach, postanowiłem poszukać czegoś sprawiającego mało problemów. Za licznymi opiniami użytkowników wybór padł właśnie na S80. Co prawda myślałem o wersji mocniejszej (przynajmniej wolnossące 170KM, a najlepiej któryś silnik z turbo), ale ostatecznie z racji, że i tak jeżdżę 90% po mieście stwierdziłem, że wersję 140KM też mogę przygarnąć. No i tak trafiłem na mój egzemplarz, u handlarza sprowadzającego auta ze Szwecji, 160km od mojego miejsca zamieszkania. Oczywiście jak to do handlarza, pojechałem tam z dość luźnym nastawieniem, wcześniej zapoznawszy się z wiedzą, na co szczególnie zwracać w tym modelu uwagę. Na jakiejś szwedzkiej stronie udało mi się zweryfikować przebieg i wyglądało, że jest autentyczny (wtedy 290 000km). Była to wersja "bieda" tego modelu, zwykła materiałowa tapicerka, brak czujników parkowania, itp., jednak ja nie mam wysokich wymagań co do wyposażenia, bo w zasadzie wystarcza mi klimatyzacja i elektryka szyb i lusterek. Reszta rzeczy, takich jak czujniki parkowania można zawsze dołożyć we własnym zakresie (co z resztą uczyniłem). Skórzanej tapicerki nigdy nie chciałem, w zimie mrozi po gaciach, a w lecie siedzi się jak na patelni. Samochód miał kilka mankamentów, poza padniętym akumulatorem, głównie wizualnych, takich jak jeden odprysk na lakierze na drzwiach (jakby ktoś przywalił drzwiami z auta obok), kilkucentymetrowe rozdarcie na fotelu kierowcy (puścił szew), czy zmęczona już przebiegiem kierownica i poszycie lewarka zmiany biegów. Mechanicznie było bez zastrzeżeń, poza jakimś stukotem dobiegającym z tyłu, co potem okazało się pierdołą (tłukł się element tapicerki w bagażniku) oraz lekkim biciem tarcz hamulcowych. Po zakupie oczywiście zrobiony został pakiet startowy (wymiana płynów ustrojowych, filtrów, itp), wleciał nowy akumulator, nowe klocki i tarcze hamulcowe. Od tej pory oprócz paliwa, nie mam żadnych innych wkładów finansowych w ten samochód, co spełnia moje oczekiwania odnośnie bezproblemowej eksploatacji. Gdybym miał kupić znowu samochód to wybór padłby na ten sam model, może bym się zastanawiał nad mocniejszym silnikiem, ale jedynie brałbym to jako opcję. Ogólnie polecam każdemu :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Do miasta wystarcza, na trasy do spokojnej jazdy też. Co do mocy to z moich odczuć jest dostępna od około 2000 obrotów. Przy wyprzedzaniu jednak bez redukcji się nie obejdzie.
4,0
Skrzynia biegów
Odjąłem jedną gwiazdkę za brak 6. biegu, który jednak na autostradzie by się przydał. Przy prędkości 140-150km/h na 5. biegu jest około 3000 obrotów, ale że samochód jest dobrze wyciszony to nie jest to jakoś upierdliwe.
5,0
Układ jezdny
Nie mam zastrzeżeń, typowy komfortowy samochód. Nierówności są wybierane dobrze, brak jakiegoś nadmiernego hałasu ze strony zawieszenia. Precyzja prowadzenia na średnio/dobrym poziomie, adekwatna do klasy i przeznaczenia samochodu. Jak ktoś szuka typowego dupowozu, to w S80 będzie czuł się jak w niebie.
5,0
Karoseria
Nie wiem co tu mam napisać :p Użytkownicy tych modeli mówią, że ruda pojawia się tylko tam, gdzie auto było bite i malowane. U mnie rdzy brak.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki bardzo dobrze. Z przodu widać maskę, więc przy jakimś parkowaniu można bez problemu podjeżdżać w miarę pewnie do innych samochodów. Z tyłu jest trochę gorzej, bo tyłka już nie widać, ale da się to wyczuć. Ja dołożyłem sobie czujniki parkowania i mam spokój. Odjąłem jednak jedną gwiazdkę za ten fakt.
5,0
Ergonomia
Zastrzeżeń brak. Wszystko jest na swoim miejscu, przełączniki są duże, nie ma problemu z obsługą nawet w rękawiczkach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko w najlepszym porządku. Klima dobrze i w miarę szybko chłodzi, a ogrzewanie w zimie też daje spokojnie radę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Jest to chyba najlepiej wyciszony samochód jaki miałem. W zasadzie do prędkości 160-170 jest bardzo komfortowo.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.4 20V 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo S80 I 2.4 20V 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
10,1
l/100km
15,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo S80 I