Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S80 I

Qba, 4 lata temu
Silnik 2.4 20V 140KM 103kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 425 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Volvo S80 I 2.4 20V 140KM 103kW 1999-2006 - Oceń swoje auto
4,50
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Przestronność i komfort kabiny pasażerskiej.
Silnik : Bezawaryjność i żywotność silnika.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Cewki zapłonowe. Auto szarpało. Miałem problem znaleźć który to cylinder to wymieniłem wszystkie.
Układ hamulcowy : Awaria sterownika ABS
4,0
Całokształt
Auto komfortowe i niezawodne. Silnik bezawaryjny i ekonomiczny ale bez sportowych zacięć. Warszawa spalanie 12.5L LPG na 100km. Przestronne wnętrze z mega komfortowymi fotelami. Zakup auta 340tys.km sprzedaż po 5latach 425tys.km Wymieniona chłodnica wody i skraplacz klimatyzacji - wycieki. Regeneracja alternatora i rozrusznika. Wymiana cewek zapłonowych kpl. Części eksploatacyjnych nie licze bo klocki, tarcze i amortyzatory zużywają się w każdym aucie. Ogólnie auto godne polecenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo trwały i ekonomiczny. Choć do dynamicznej jazdy potrzeba go wysoko kręcić. Na 100km w Warszawie 12.5L LPG. Przy przebiegu 400 tys. km. Wymiana cewek zapłonowych na wszystkich 5 cyl.
4,0
Skrzynia biegów
Bezawaryjna i cicha. Biegi trochę za długie dla tego silnika. Skutkuje to tym że szybkie wyprzedzanie wymaga w trasie redukcji o dwa przełożenia.
4,0
Układ jezdny
Trwały. Choć prawdą jest porzekadło "zawracanie Volvo na pięć razy to nie wstyd". Promień skrętu słaby. Ma to znaczenie na parkingu.
5,0
Karoseria
Doskonałe zabezpieczenie antykorozyjne. Bardzo obszerna i komfortowa kabina pasażerska. Bagażnik duży i ustawny z małym minusem za otwór załadunkowy - za mały.
Komfort
5,0
Widoczność
W każdym kierunku prawidłowa. Jest to sedan ze sporą pokrywą silnika i bagażnika i do tego trzeba przywyknąć.
5,0
Ergonomia
Bez zarzutu. Przełączniki duże i widoczne. Nawet zimą w rękawiczkach można wszystko obsłużyć bez problemu. wszystko pod ręką kierowcy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa szybko. Klimatyzacja także szybko chłodzi wnętrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca pod dostatkiem, Nawet na małe tańce.
5,0
Wyciszenie
Na autostradzie przy 180km/h jest cicho i komfortowo. W mieście na wysokich obrotach 5 cylindrowy silnik brzmi bardzo przyjemnie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części wyższe niż dla VW czy Skody. Na szczęście auto nie jest awaryjne. Cieżko dostać np. Przeguby w zamienniku. Łatwiej było kupić całą półoś w zamienniku. Nowa 450 pln.
5,0
Stosunek jakość/cena
W 20letnim Volvo skóra na siedzeniach czy tapicerce drzwi wyglądała lepiej niż w kilkuletnim aucie bawarskiej marki. Farba na przyciskach też się nie wycierała.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepalająca się żarówka tylnych świateł pozycyjnych. Piszczący wentylator kabiny przy ujemnych temperaturach. Pasy bezpieczeństwa przednie które podczas użytkowania wrzynające się w otaczający je element tapicerki.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 400tys.km. wymieniłem kpl. pięciu cewek zapłonowych. Przy ok.360tys.km. awarii uległ sterownik ABS - kontrolka i brak ABS. Wymiana na używany za 150pln i po awarii. Ale sądzę że taki element nie powinien paść.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.4 20V 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo S80 I 2.4 20V 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
10,1
l/100km
15,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo S80 I