Karoseria
: Ergonomia. Nie trzeba się uczyć instrukcji obsługi. Wiele drobnych, przyjaznych użytkownikowi rozwiązań. Gdyby nie wspomniany wcześniej mechanizm regulacji fotela byłaby ocena maksymalna.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Przepalające się żarówki reflektorów głównych.
4,0
Całokształt
Dobre, stylowe auto. Wygodne, bezawaryjne. Bezproblemowe. Przyjazne w codziennym użytkowaniu.Fajne w trasie.Pakowne. Komfortowe.
Poważnie nie ma się do czego przyczepić.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zimny jak to diesel klekocze. Rozgrzany nabiera manier. Odgłos pracy nie przeszkadza podczas jazdy, choć mógłby o swojej obecności informować nieco dyskretniej. Elastyczność zadowalająca. Można bezproblemowo przyspieszać od 50 km/h na piątym biegu. W trasie się jedzie prawie jak automatem.
4,0
Skrzynia biegów
Gdyby nie stosunkowo długi skok drążka zmiany biegów byłoby super. Biegi wchodzą bez oporów (również przy zimnym oleju). Nie zdarzają się błędy z wyborem biegu. Dobrze dobrane przełożenia.
Przydałby się 6 bieg.
4,0
Układ jezdny
Dobrze utrzymuje kierunek jazdy na wprost. Stabilny w zakrętach. Wystarczająco wydajne hamulce.
Komfort
5,0
Widoczność
Stara dobra zasada - \"kwadratowy samochód\". Świetna widoczność w każdym kierunku. Dobra lusterka. Zestaw wskaźników nie odbiją się w przedniej szybie w czasie jazdy po zmroku.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką.Jedynie ręczna regulacja fotela (choć pozwala na ustawienie optymalnej pozycji)wkurzająca. Dla użytkowników często zmieniających kierowcę zdecydowanie lepsza jest regulacja elektryczna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja jest optymalna do tego auta.Szybko ustawia temperaturę we wnętrzu, niezależnie od temperatury na zewnątrz. Jedyna uwaga dotyczy zbyt głośno pracującego (przed ustaleniem temperatury wnętrza)wentylatora.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cztery dorosłe osoby (niezależnie od wzrostu) z bagażem mogą tym autem podróżować nawet na najdłuższych trasach (1000 km \"na raz\" to nie problem).
3,0
Wyciszenie
Słyszalny silnik. Słyszalne zawieszenie. Mogłoby być lepiej.Po otwarciu szyb podczas jazdy - nieprzyjemnie głośno. Dobrze, że nie trzeba tego robić za często gby się ma \"klimę\".
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie: trasa - 5,8 do 6,5; miasto - 7,5 do 8,5.
Mocno zależne od stylu jazdy. Części drogie (np. dolny wahacz/przód:500 zł: i to poza serwisem firmowym. Komplet klocków hamulcowych:230 - 350 zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Volvo to dobry wybór. Tańsze w zakupie od Audi, nie odbiega od niego parametrami. Koszty serwisu podobne. Volvo też mniej interesuje amatorów cudzej własności.
Dobrze prezentuje się na tle obecnie produkowanych prawie takich samych aut.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dość często przepalają się żarówki reflektorowe (H7).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW
[l/100km]