Karoseria
: Bardzo przejrzysta, dosyć obszerne wnętrze.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Nieusuwalne kopcenie
Zawieszenie
2,0
Całokształt
W miarę wygodny, ale jak Volvo - to tylko kombi, sedan jest mało praktyczny - pojemność kabiny ta sama, ale bagażnik nie za praktyczny, choć dość duży, poza tym trudny do załadowania (wąski otwór).
Wrażenia
3,0
Silnik
Kultura pracy taka sobie, dosyć mocny i elastyczny. Jeżeli kopci - nie porywać się z motyką na Słońce, usterka nie do usunięcia. Niby konstrukcja stara i nie do zarżnięcia, ale jednak to nie to samo co w Audi czy VW - trochę zmieniona głowica (inne uszczelki niż w Audi/VW), generalnie mniej trwała.
4,0
Skrzynia biegów
Automat AW, generalnie bardzo dobry.
3,0
Układ jezdny
W miarę komfortowy, ale przednie zawieszenie zbyt słabe jak na silnik z Audi, w związku z tym wymaga ciągłych napraw, a w tej wersji silnikowej są najdroższe części (m.in. wahacze z niewymiennym sworzniem). Tylne zawieszenie jest trudno naprawialne, ale jak już ktoś się na to zdecyduje (koszt w 2006 roku prawie 2000 zł), to będzie miał to zrobione na długie przebiegi. Prowadzenie raczej słabe, duża podsterowność.
Komfort
5,0
Widoczność
Zaskakująco dobra, zarówno w trakcie jazdy jak i przy parkowaniu, wysoki tył ułatwia ocenę odległości.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobre fotele, generalnie - łatwa obsługa całości. Mało wygodny w obsłudze tempomat.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajność całkowicie wystarczająca. Częste usterki (przeciekanie) nagrzewnicy, bardzo nieprzyjemne i trudne do usunięcia.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca, ale za mało na nogi dla wysokich (mały rozstaw osi), za to bardzo szeroko. Z tyłu dobrze, ale przy odsuniętych do końca przednich fotelach miejsca wystarczy tylko dla drobnej budowy dorosłych lub dzieci.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobra izolacja od szumu powietrza, mały hałas od umiarkowanie kulturalnego silnika.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie przyzwoite, koszty napraw wysokie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Tanie w zakupie, drogie w utrzymaniu. Karoseria nie koroduje, więc pod warunkiem wyboru dobrego silnika samochód może się sprawdzać.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektryczne szyby potrafiły przestać działać i bez powodu zacząć działać z powrotem. Przecieki z nagrzewnicy do kabiny.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawieszenie przednie - kosztowne i mało trwałe. Zawieszenie tylne - kosztowne, ale po kompletnej naprawie - w porządku. Silnik - jak się cokolwiek sypnie, lepiej dać sobie spokój.