poza kilkoma "genialnymi" rozwiazaniami w stylu np. wspomnianego juz umiejscoweina przelacznika swiatel awaryjnych i watpliwej funkcji szyby tylnej przy manewrowaniu samochodem do tylu samochod jest na swoj sposob orginalny i na pewno mozna go polubic. Szybki, bardzo wygodny, i dosc kosztowny w utrzymaniu
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik mocny i wydaje znacznie wiecej niz tylko dobrze radzic sobie z samochodem. Jeden minus - chyba troszke za krotki zakres obrotow w ktorym moment obrotowy ma dosc wysoka wartosc ale to praktycznie przy tych osiagach niezauwazalne.
5,0
Skrzynia biegów
krotkie, plynne i precyzyjne przelozenia. bardzo przyjemna.
4,0
Układ jezdny
dobrze tlumi nierownosci i calkiem dobrze trzyma sie drogi na zakretach (permanentny/staly naped na 4 kola) ale troche za miekki. Szczegolnie mozna to zauwazyc gdy samochod obciazony z przodu (kirowca i pasazer z przodu + pusty bagaznik) pokonuje szerokie nierownosci poprzeczne. Wpada wtedy w nieprzyjemne kolysanie w pionie.
Komfort
3,0
Widoczność
Pokrywa silnika wydaje sie z punktu kirowcy dluzsza niz jest w rzeczywistosci a pokrywa "zestopniowanego" bagaznika + zaglowki tylnej kanapy bardzo skutecznie zaslaniaja widocznosc do tylu. Do tego wszystkiego na plus lusterko wsteczne wewnetrzne, a na minus oba zewnetrzne (relatywnie duze katy martwe)
3,0
Ergonomia
No tak, jako ze nie jest to samochod niemiecki ani japonski ergonomia nie powala na kolana. wsiadanie i wysiadanie - troche gimnastyki - do tego wlacznik swiatel za kierownica na desce gdzies ukryty, swiatla awaryjne wlaczy sie dopiero po poprzelaczaniu radia i pogrzebaniu paluchami w popielniczce, a jesli czodzi o swiatla przeciwmgielne to wlaczniki chyba specjalnie tak schowali zeby przypadkiem nie wpasc na pomysl niepotrzebnego zuzywania przy czm przelacznik do przeciwmgielnych swiatel tylnych i do swiatel przednich pradu przelaczaja sie zupelnie inaczej mimo iz wygladaja tak samo! Ale do wszystkiego mozna sie przyzwyczaic a i posmiac sie troche w zyciu trzeba :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna klimatyzacja, takze funkcja ogrzewania w warunkach zimowych bez zarzytu. Do tego kilku-kilkunastosekundowe odmrazanie i osuszanie przedniej szyby i bocznych. Takze lusterka zewnetrzne po chwili sa rozmrozone. Troche gorzej z tylna szyba ale przy tej widocznosci do tylu to chyba bez wiekszego znaczenia :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przod super (5!) chociaz dosc niewygodnie sie wsiada i wysiada, natomiast tyl chociaz wystarczajaco komfortowy to bez jakiegokolwiek "zapasu przestrzeni" (3)
5,0
Wyciszenie
tutaj bez zarzutu, cichutko. delikatny szum powietrza slychac dopiero przy wiekszych predkosciach (u mnie ok. 120 km/h)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za takie osiagi jakimi moze sie pochwali S70 z silnikiem 2.5iT trzeba niestety placic i to kilka razy. Najpierw na stacji, potem w ubezpieczalni a na koncu u policjanta z drogowki. Serwis drogi ale jak dotad musial sie zajmowac jedynie przegladami + wymiana amortyzatorow z tylu (wyciek oleju)
5,0
Stosunek jakość/cena
Materialy wykonczeniowe naprawde dobre i przyjemne. jakosc samego montazu na razie nie budzi jakichkolwiek uwag. Samochod wydaje sie byc wartym pieniedzy, ktore trzeba za niego zaplacic.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Absolutnie nic sie z samochodem nie dzialo. w ciagu ostatni 50 tys. km.: oleje i 3 zarowki :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po 112 tys km z amortyzatora (tyl prawy) zaczal wyciekac plyn -> sprawnosc 38%. poza tym zupelnie nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 20V Turbo 193KM 142kW
[l/100km]