Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S70

nemo, 20 lat temu
Silnik 2.5 20V Turbo 193KM 142kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 118 tys. km
Volvo S70 2.5 20V Turbo 193KM 142kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
poza kilkoma "genialnymi" rozwiazaniami w stylu np. wspomnianego juz umiejscoweina przelacznika swiatel awaryjnych i watpliwej funkcji szyby tylnej przy manewrowaniu samochodem do tylu samochod jest na swoj sposob orginalny i na pewno mozna go polubic. Szybki, bardzo wygodny, i dosc kosztowny w utrzymaniu
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik mocny i wydaje znacznie wiecej niz tylko dobrze radzic sobie z samochodem. Jeden minus - chyba troszke za krotki zakres obrotow w ktorym moment obrotowy ma dosc wysoka wartosc ale to praktycznie przy tych osiagach niezauwazalne.
5,0
Skrzynia biegów
krotkie, plynne i precyzyjne przelozenia. bardzo przyjemna.
4,0
Układ jezdny
dobrze tlumi nierownosci i calkiem dobrze trzyma sie drogi na zakretach (permanentny/staly naped na 4 kola) ale troche za miekki. Szczegolnie mozna to zauwazyc gdy samochod obciazony z przodu (kirowca i pasazer z przodu + pusty bagaznik) pokonuje szerokie nierownosci poprzeczne. Wpada wtedy w nieprzyjemne kolysanie w pionie.
Komfort
3,0
Widoczność
Pokrywa silnika wydaje sie z punktu kirowcy dluzsza niz jest w rzeczywistosci a pokrywa "zestopniowanego" bagaznika + zaglowki tylnej kanapy bardzo skutecznie zaslaniaja widocznosc do tylu. Do tego wszystkiego na plus lusterko wsteczne wewnetrzne, a na minus oba zewnetrzne (relatywnie duze katy martwe)
3,0
Ergonomia
No tak, jako ze nie jest to samochod niemiecki ani japonski ergonomia nie powala na kolana. wsiadanie i wysiadanie - troche gimnastyki - do tego wlacznik swiatel za kierownica na desce gdzies ukryty, swiatla awaryjne wlaczy sie dopiero po poprzelaczaniu radia i pogrzebaniu paluchami w popielniczce, a jesli czodzi o swiatla przeciwmgielne to wlaczniki chyba specjalnie tak schowali zeby przypadkiem nie wpasc na pomysl niepotrzebnego zuzywania przy czm przelacznik do przeciwmgielnych swiatel tylnych i do swiatel przednich pradu przelaczaja sie zupelnie inaczej mimo iz wygladaja tak samo! Ale do wszystkiego mozna sie przyzwyczaic a i posmiac sie troche w zyciu trzeba :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna klimatyzacja, takze funkcja ogrzewania w warunkach zimowych bez zarzytu. Do tego kilku-kilkunastosekundowe odmrazanie i osuszanie przedniej szyby i bocznych. Takze lusterka zewnetrzne po chwili sa rozmrozone. Troche gorzej z tylna szyba ale przy tej widocznosci do tylu to chyba bez wiekszego znaczenia :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przod super (5!) chociaz dosc niewygodnie sie wsiada i wysiada, natomiast tyl chociaz wystarczajaco komfortowy to bez jakiegokolwiek "zapasu przestrzeni" (3)
5,0
Wyciszenie
tutaj bez zarzutu, cichutko. delikatny szum powietrza slychac dopiero przy wiekszych predkosciach (u mnie ok. 120 km/h)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za takie osiagi jakimi moze sie pochwali S70 z silnikiem 2.5iT trzeba niestety placic i to kilka razy. Najpierw na stacji, potem w ubezpieczalni a na koncu u policjanta z drogowki. Serwis drogi ale jak dotad musial sie zajmowac jedynie przegladami + wymiana amortyzatorow z tylu (wyciek oleju)
5,0
Stosunek jakość/cena
Materialy wykonczeniowe naprawde dobre i przyjemne. jakosc samego montazu na razie nie budzi jakichkolwiek uwag. Samochod wydaje sie byc wartym pieniedzy, ktore trzeba za niego zaplacic.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Absolutnie nic sie z samochodem nie dzialo. w ciagu ostatni 50 tys. km.: oleje i 3 zarowki :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po 112 tys km z amortyzatora (tyl prawy) zaczal wyciekac plyn -> sprawnosc 38%. poza tym zupelnie nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 20V Turbo 193KM 142kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo S70 2.5 20V Turbo 193KM 142kW
Średni koszt przejechania 100 km
14,00 zł
12,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo S70