Jedno z ostatnich prawdziwych Volvo - to trzeba zaznaczyć na samym początku. Auto cechujące się niesamowitą wygodą oraz kształtem charakterystycznym dla tej szwedzkiej marki. Warto szukać egzemplarzy z potwierdzonym przebiegiem, nawet jeżeli jest on dość wysoki. W ogłoszeniach przewija się trochę aut krajowego pochodzenia, dla niektórych wada, dla innych zaleta. Na pochwałę zasługuje genialne zabezpieczenie antykorozyjne - jeżeli auto jest faktycznie bezwypadkowe to nie powinno mieć na sobie śladów rdzy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetna jednostka, bardzo zrywna, bardzo dynamiczna. Auto dzięki niej jest naprawdę niepozorne, ze świateł potrafi zaskoczyć - a to wszystko przy wyglądzie szafy dwudrzwiowej z Ikei.
4,0
Skrzynia biegów
W porządku, biegi wchodzą gładko, precyzyjnie - nie ma zbytnio do czego się doczepić.
4,0
Układ jezdny
Auto jest dość miękkie, lubi lekko przechylać się w zakrętach. Poza tym - naprawdę wygodnie.
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu - słabo, ale to wiadome przy sedanie. Dodatkowo sprawę utrudniają zagłówki tylnej kanapy zasłaniające sporą część tylnej szyby. Natomiast do przodu i na boki jest okej.
4,0
Ergonomia
Auto jest w miarę przemyślane, wszystko jest na swoim miejscu. Co boli? Dość płytkie schowki (zarówno ten w desce rozdzielczej, jak i w podłokietniku).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj absolutnie genialnie. W zimie po kilku minutach w aucie panuje tropikalny gorąc. Klimatyzacja (tutaj dwustrefowy automat) również sprawuje się nienagannie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zdarzało mi się pokonywać dość długie trasy z kompletem pasażerów, nie narzekali zbytnio na ilość miejsca na tylnej kanapie. Bagażnik również dość spory, przy odpowiednim gospodarowaniu przestrzenią udawało nam się zapakować wszystkie torby do bagażnika
5,0
Wyciszenie
Przy prędkości autostradowej (140-150) w aucie jest zaskakująco cicho. Tutaj jak na auto mające prawie 20 lat jest genialnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wiadomo, nie jest to auto pokroju Skody Fabii czy VW Golfa, więc części są na pewno droższe. Jednak, poza częściami eksploatacyjnymi nie wymieniałem absolutnie nic. Raz wypięła się kostka od poduszki powietrznej pod fotelem pasażera, poza tym - nic się z tym autem nie dzieje. Dbać o regularną wymianę płynów i filtrów i można cieszyć się jazdą.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wielki, wygodny, szybki, bezpieczny, dobrze wyposażony samochód w cenie kilku tysięcy złotych. Jeżeli auto nie było składane z przystanku, nie ma prawa zardzewieć. Absolutna rewelacja.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza wypiętą kostką nic się nie działo.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj polecałbym egzemplarze przedliftowe (rocznik modelowy 97 i 98). Od połowy 98 roku (rocznik modelowy 99) zaczęto montować elektroniczną przepustnicę, która niestety, ale czasami zawodzi. Regeneracja - koszt około 800-900 złotych. W moim egzemplarzu była wymieniona przez poprzedniego właściciela na używaną, na razie działa. Poza tym - nie ma tutaj jakiś specjalnych bolączek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 20V Turbo 193KM 142kW
[l/100km]