Rewelacja! Mocna, dynamiczna jednostka o dużej kulturze pracy. Żadnych jęków, zgrzytów - motor cudo!!! (pomimo dużeego przebiegu).
5,0
Skrzynia biegów
Żadnych zastrzeżeń, skrzynia biegów manualna - zapewniająca dynamiczną lub stateczną jazdę w zależności od upodobania kierowcy.
5,0
Układ jezdny
Jakakolwiek krytyka byłaby nie na miejscu! Auto swój wymiar ma i trochę trzeba na parkingu uważać. Promień skrętu mógłby być minimalnie mniejszy.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność b.dobra poza tylną szybą. Ale chyba w kombi v70 :) jest gorzej!
5,0
Ergonomia
Żadnych uwag!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na limuzynę przystało wszystko o.k. Klima dwustrefowa, elektroniczna, ogrzewanie i wentylacja bez zarzutów. No i podgrzewane siedzenia - zimą dla starszych ludzi - bajka!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duży samochód to i duża przestrzeń. Super elektrycznie ustawiany fotel kierowcy - na długiej trasie nie ma szans by było nie wygodnie.
5,0
Wyciszenie
Może jestem nie obiektywny ale dla mnie "bomba". Przy wyłączonej dmuchawie jest naprawdę cicho!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
LPG miasto 12/13l, trasa 10/11l Benzyna relatywnie mniej. Z napraw dotychczas nie korzystałem i znając tą markę pewnie za często nie będę korzystał. Co do przeglądów to koszty nie odbiegają znacząco od innych mniej luksusowych pojazdów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena relatywnie do klasy auta i jego bdb wyposażenia nieprzyzwoicie niska. Polecam wszystkim, entuzjastom Volvo i tym którzy lubią komfort, niezawodność i bezpieczeństwo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pękła plastikowa manetka ustawiania kierownicy oraz zbyt swobodnie opada klapa bagażnika w trakcie jego zamykania. Jednak trzeba pamiętać, że ten Wiking ma już 10 lat!!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek!!!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 i 20V 170KM 125kW
[l/100km]