Układ elektryczny
: Częste i problematyczne bez odpowiednich narzędzi (VIDA)
Zawieszenie
: Nie na nasze drogi.. Szybko wybijają się sworznie które nie są regenrowalne - wymiana całego wachacza
Inne
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Świetnie brzmiący silnik o przyjemnej mocy roziwjanej od początku zakresu obrotomierza. Mało awaryjny, gdy jednak coś się zepusje należy liczyć się z kosztami. W sieci dużo zamienników niskiej jakości. Regenerowane podzespoły szybko wracają na naprawe gwarancyjną.
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Regulacja w wielu płaszczyznach. Dobre wykończenie podłokietnika, obszyta kierownica, trzymajace fotele.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Awaryjny układ klimatyzacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Szkoda byłoby wyciszyć taki dźwięk spod maski, jednak przy dłużej trasie robi się to męczące.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie gazu w trasie przy silniku 2,4l 170kM 20V z automatyczną skrzynią biegów wyniosło 11,56l/100km. Trasa pokonana dynamicznie na odcinku drogi ekspresowej. Benzyny pali mniej wiecej 1,5l mniej. Przy spokojnej jezdzie w miescie uzyskuje podobny wynik.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czesto nalezy wimieniać żarowki reflektorów oraz żarówki doświetlające wnętrze i zegary.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zwykłe warsztaty często nie radzą sobie z problemami związnymi z elektryką łosia. Wymagane są specjalistyczne interfejsy Volvo aby zdiagnozować poważniejsze usterki. ASO bardzo drogie, płatne za godziny :p
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 i 20V 170KM 125kW
[l/100km]