Bardzo dobra dynamika i nawet jak na diesla to 5 cylindrów dobrze brzmi. Umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. Trzeba tylko pamiętać o wymianie pasków i napinacza osprzętu ponieważ zaniedbanie może doprowadzić do jego zerwania, wkręcenia w rozrząd i zrobienia spustoszenia.
4,0
Skrzynia biegów
Jak na rok 2010 to może skrzynia chodzi bardzo dobrze, gładko i nie przeciąga biegów jednakże 10 lat później prędkość zmiany biegów nie powala. Mimo powszechnej opinii na temat skrzyń Aisin o ich awaryjności u mnie wymiana oleju co 60 tysięcy kilometrów zaowocowała bezproblemową eksploatacją.
4,0
Układ jezdny
Dobry i precyzyjny. Nie jest tak bardzo bezpośredni jak w samochodach o zacięciu sportowym, ale nie można złego słowa powiedzieć. Po prostu poprawny.
5,0
Karoseria
Bardzo dobrze i solidnie spasowane. Po 10 latach ani śladu korozji, a lakier wytrzymał próbę czasu. Plastikowe elementy trzymają się mocno.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak w większości nowszych samochodów. Jak na model roku 2010 to bardzo dobrze. Szyby nie są zbyt małe, dobra widoczność do przodu, nawet widać maskę, do tyłu jak to w sedanie. Dużym plusem są lusterka słusznej wielkości co powoduje, że cofanie przy ich pomocy jest bardzo wygodne.
5,0
Ergonomia
Volvo S60 jest bardzo dobrze przemyślane. Przyciski umieszczone są w miejscach, gdzie naturalnie się ich spodziewamy. Dobrze działający system infotaiment awet po latach nie ma sie czego wstydzić szczególnie jeżeli chodzi o prędkość działania. Przyciski są dobrze opisane, dużo wygodnych rozwiązań. Każdy bez problemu powinien szybko się odnaleźć we wnętrzu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mimo silnika wysokoprężnego w zimie wnętrze nagrzewa się dość szybko. Klimatyzacja również jest bardzo wydajna. Bardzo dużym udogodnieniem jest możliwość ustawienia trybów nadmuchu, dzięki temu możemy zdecydować czy wentylator nadmuchu w trybie automatycznym ma utrzymywać niskie obroty, optymalne czy szybko i skutecznie schładzać/nagrzewać wnętrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Volvo S60 nie jest liderem w swojej klasie, ale cztery osoby o wzroście do 190 cm są w stanie podróżować w komfortowych warunkach. Przy moim wzroście 181 cm jestem w stanie odsunąć fotel kierowcy w taki sposób, że nie dosięgam do pedałów. Ponadto samochód posiada także regulacje kąta pochylenia siedziska, dużą regulację wysokości fotela a także podparcia lędzwiowego. Takie możliwości ma zarówno fotel kierowcy jak i pasażera.
4,0
Wyciszenie
W swojej klasie na pewno bardzo dobrze. Oczywiście są samochody o lepszym wyciszeniu. Rozmowy wewnątrz pojazdu przy prędkości ponad 160 km/h wymagają nieco podniesienia głosu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód nie jest tak popularny jak np. samochody z grupy VAG, więc i zamienników oryginalnych części jest mniej co powoduje, że czasem niektóre mogą być dość drogie ponieważ jesteśmy "skazani" na części oryginalne, które są bardzo wysokiej jakości. Dobry serwis wyspecjalizowany w marce powoduje, że utrzymanie nie jest trudne i podobne w kosztach do innych popularnych marek. Nie są stosowane także nietypowe rozwiązania podnoszące koszty obsługi.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mój 10 letni egzemplarz pokazuje, że jest zdecydowanie wart swojej ceny. Po takim czasie dalej nie wykazuje śladów zużycia, a materiały wykorzystane do produkcji nie poddały się próbie czasu i dalej bardzo dobrze wyglądają.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyną "awarią" jaka mi się przytrafiła była wymiana jednego czujnika parkowania oraz ponowne wklejanie szyby czołowej, gdyż na skutek wady fabrycznej zaczęła cieknąć. Jest to usterka występująca w wielu modelach Volvo z tego okresu. Koszt - 180 zł.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód nigdy nie miał usterki unieruchomiajacej samochód, więc oceniam go na 5 gwiazdek. Z pełną świadomością mogę powiedzieć, że jest bezawaryjny. Przez 3 lata eksploatacji i 80 tysięcy kilometrów (od 120 do 200 tysięcy km) nie miał żadnej awarii.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D3 163KM 120kW
[l/100km]