Auto kupiłem jako używkę poleasingową z przebiegiem 98 tyś. Przez 3 lata jazdy tym autem jestem nim zachwycony i smutny, że muszę w pewnym sensie się z nim rozstać. Wygoda foteli, systemy bezpieczeńswa i przede wszystkim silnik są wspaniałe. Żałuję, że nie kupiłem od razu kombi bo pewnie jeździłbym nim nadal aż padnie. Do wad auta mogę zaliczyć skrzynię, która potrafi czasami robić dziwne akcje, mało miejsca w bagażniku i na tylnej kanapie, wyciszenie i wycieraczki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest idealny. Bardzo się smucę, że Volvo najpierw ograniczyło liczbę cylindrów, a teraz rezygnuje z diesli. Jak ten silnik się rozgrzeje to można z nim robić wszystko. Najlepiej się spisuje na trasie. Do 140km/h spala do 7.5 l/100km. Przy 160-190 km/h spala między 8-9l/100km. Do tego super dźwięk jak na diesla i kulturka pracy.
3,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Auto nawet z napędem na przód trzyma się drogi jak przyklejone. Mało jest sytuacji, że przecenia się własne możliwości i trzeba zwalniać.
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Dużo schowków ale bagażnik i tylna kanapa to jest jednak żart jak na tą klasę w tym roczniku.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto posiada ogrzewanie postojowe i nagrzewnicę silnika i robi dobrą robotę w zimę. Klima potrafi działać dość dziwnie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma bardzo dużo miejsca. Pasażerowie na tylniej kanapie raczej nie... 4 osoby to absolutne max dla tego auta, czasami nawet 2 to max.
2,0
Wyciszenie
Auto jest dobrze wyciszone do 100-120 km/h. Powyżej podczas rozmowy przez telefon trzeba krzyczeć...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 3 lata najpoważniejsza usterka to zepsuty bębenek od hamulców. Koszt wymiany 100 zł.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D3 163KM 120kW
[l/100km]