Porównałem z bmw 3 w najdroższej opcji, tak jak moje volvo(oba auta niebieskie i tu + dla bmw żywszy kolor, oba auta w kremowych skórach i z podobnym przebiegiem), porównanie nonsesowne, bmw 3 to nie ta liga, plastyki w bmw słabo spasowane auto duzo mniejsze we wnętrzu, volvo wygrywa ze swoim komfortem jazdy, spalaniem i jakością wykonania.
Wrażenia
5,0
Silnik
genialne spalanie, około 5 litrów, 2 turbiny + butla skompresowanego powietrza do pomocy, robią to czego kobieta nigdy nie zrozumie, bez urazy do płci pieknej.
3,0
Skrzynia biegów
biegi porównał bym raczej do samochodu marki duży fiat lub polonez, bo trzeba przyznać że 1 bieg jest schynronizowany, to wielki krok w stosunku do małego fiata. miałem kiedyś s40 i tam było super, mam hondę civic "ufo" i tam jest wrecz genialnie, volvo ma wielkie Q. no chyba że tylko ja źle trafiłem.
5,0
Układ jezdny
systemy bardzo kulturalnie wspomagają, nie narzucają się, a potrafią wyciągnąć z niejednej opresji, w stosunku do hondy to system jest wspaniały, resorowanie 1 klasa, może nie to co w citroenie (pneumatyku) ale bardziej komfi jak w bmw5 z 2010
Komfort
5,0
Widoczność
do tyłu widoczność 0 ale to dzisiaj norma, słupek A nie narzuca sie specjalnie, słupka B nie widać.Ocena dla wzrostu180cm
5,0
Ergonomia
super opcja sterowania panelem jak w starej Noki, bardzo bardzo genialne, po nauce systemu tj 1-2 dni wszystko łatwe i przyjemne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
przednia szyba grzana to bajka sama w sobie, fotele z opcją samoczynnego grzania dupy przy niskiej temp. na zew. super pomysł. Klimatyzacje potrzebuje trochę czasu żeby dobrze schłodzić auto, ale może po 3 latach trzeba dobić, w końcu to już tyle co serwis przewiduje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
180cm wzrostu to norma populacyjna i przy tym wzroście wszyscy mają aż nad to miejsca dla siebie, kanapa z tyłu bardzo wygodna.
5,0
Wyciszenie
wyciszenie Volvo s60 jest ponad klasowe, jest tak dopracowane że kilka osób już mówiło że w tej klasie nie ma porównywalnych aut, problem tylko że nie czuć prędkości, a to uczy częstego patrzenia na licznik, co by policja nie miała pożytku...do 150 km/h nie ma odczucia zmiany prędkości...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie auta które ma przyśpieszenia poniżej 7 sek do 100 w cyklu mieszanym przy tzw. ciężkiej nodze w granicach 5/1 do 5/2 L uznaję za dobry wynik, choć wszystko co poniżej 6 L to genialny wynik.
5,0
Stosunek jakość/cena
to najtańsze auto w segmencie D klasa, więc samo przez siebie daje mu wysoką notę, nawet niemieckie gazety ciągle usiłują go zdeklasować.A to raczej + dla volvo
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie było żadnej usterki nawet bezpiecznik, czy inne chochliki nie nawiedziły mojego auta.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW
[l/100km]