Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S60 II Sedan Facelifting

Pavlo3311, ponad rok temu
Silnik 2.0 T3 DRIVE-E 152KM 112kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 78 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Volvo S60 II Sedan Facelifting 2.0 T3 DRIVE-E 152KM 112kW 2015-2019 - Oceń swoje auto
4,93
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Bezawaryjność, wyciszenie, podgrzewanie szyby przedniej, prowadzenie, układ klimatyzacji, elektryka i elektronika
Silnik
Układ hamulcowy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Lakier - ja wiem, że zakaz stosowania lakierów na bazie ołowiu ale te na wodzie to normalnie.... Ptaki mają popis.
5,0
Całokształt
Po prostu bardzo ładny sedan. Dobrze wykonany, nic nie skrzypi, spasowane na najlepszy poziomie, cicho w środku a w konfiguracji z białą skórą się naprawdę ładnie prezentuje i nie nagrzewa latem. Tylko ten lakier granatowy, pomijając fakt, że wszystko widać. Ale jak ptasia bomba poleci to musi być odparzone, bo inaczej to by człowiek był zbyt zadowolony.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ładnie równo pracuje, cichy jest, nawet ładny dźwięk przy przyspieszaniu. Inaczej, lubię ciągnąć na obroty i 4-5 a nawet trochę wyżej nie raz widział i właśnie od 3 tyś ładnie już zaczyna chodzić. Długie biegi a co za tym idzie zmienianie ich przy 2,5 tyś to trochę infantylne jest, bo dusi się i trzęsie a od tego szybko go można wykończyć. Oleju nie bierze. 5w30 Volvovski. Aaa trochę nie równo chodzi zaraz po włączeniu ale po chwili ustaje - od razu wyłączać start stop, bo to katowanie silnika, osprzętu, akumulatora a przede wszystkim turbiny.
5,0
Skrzynia biegów
Dałbym 4,5 ale się nie da. Troszkę toporny manual. Znaczy się wchodzą gładko ale to w zasadzie zależy, bo czasem haczy z pierwszego na drugi bieg. Jak się stoi to wsteczny lubi nie współpracować. Ale mimo to sztywna, cicha i na plus długie przełożenia... Choć w mieście to.... Zależy w sumie. Olej co 25 tyś zmieniany czyli co druga wymiana oleju silnikowego.
5,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń. Dzięki współpracy z fordem cudnie się prowadzi. Wyszło to na dobre. Nie będę się rozwodzić, bo w sumie nie ma nad czym. Jest naprawdę dobrze.
4,0
Karoseria
Blacha w dobrym podwójnym ocynku - w kąpieli co rzadkość i nie rdzewieje a ponad to nałożona jeszcze warstwa pod lakier ochronna dla blachy. Ale sam lakier to inna bajka. Rysy to chyba powstają od mikrocząsteczek piasku, pyłu czy geolog wie jeszcze czego wraz ze spływającymi kroplami deszczowej wody.... A o ptakach nie powiem już. Odparzeliny liczne. Ceramika musi być, bo wosk nic nie daje. 2x wywoskowałem ręcznie twardym i to na nic. Niestety ale musi być ceramika.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest bardzo dobrze jak na sedana. Trzeba się przyzwyczaić do pasków drutu w szybie podgrzewanej przedniej gdy się wcześniej nie miało. Ale tak to jest spoko. Gdzieś to tak skonstruowane jest, że słupki nie zasłaniają wszystkich pieszych jak to ma miejsce w vagowatych.
5,0
Ergonomia
Wszytko na swoim miejscu i 2 uchwyty na kubki, bo w niektórzy producenci zapominają o pasażerach. Schowek pod panelem tunelu fajny jest. Nie wylatują rzeczy przy skręcaniu. Choć mogliby dodać jeszcze z jeden gdzieś.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima i ogrzewanie chodzą jakby na dragach były. Bez opamiętania. Czyli dobrze a nie pół roku czekać aż się łaskawie nagrzeje w środku czy wychłodzi. Fajne intuicyjne piktograficzne oznaczenie kierunku nawiewu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie wożę za bardzo nikogo z tyłu ale jak już, to nie narzekają 4 osoby. Za to chwalą, że bardzo wygodnie i usypiają mi zawsze a to chyba jest wymowne już samo w sobie.
5,0
Wyciszenie
Przy 180 już trochę szumi. Ale silnik chyba niesłyszalny jest. Jednak spokojnie da się przyjemnie jeszcze jechać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na ASO to nie dostaję palpitacji serca przy płatności. Choć ja to jeżdżę zawsze 2 razy lub częściej w roku na serwis, jak tylko gdzieś daleko jadę, żeby sprawdzić itd. To koszty mi się rozbijają, to nie jestem za bardzo obiektywny w sumie ale to dobra metoda w zasadzie, bo mniejszy szok przy odbiorze auta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Naprawdę jest dobrze, trochę drogie to auto. Ale nie oszukujmy się, noo nie bierzmy sobie jakiegoś Arteona czy a4 b9, bo płacimy w sumie więcej ale jakość i klasa lepsza. Zastanawiałem się nad Audi ale jak się przejechałem, to jak szybko wszedłem tak wyszedłem. Plastik fantastic. To dobre ale w Tipo fiacie. Jednoznacznie stwierdzam, że Volvo jest o niebo lepiej wykonane, taka półka A6 Audi jest adekwatna. Jeździłem, to wiem. Rozumiem cięcie kosztów ale litości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje. Systematyczny serwis i będzie dobrze. Fajne jest to, że w tym aucie nie dzieją się dziwne rzeczy. Po prostu wszytko działa i tyle. O to chyba chodzi?
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. To co mam pisać? Dbać tylko i tyle. I nie jeździć na tłustej wodzie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T3 DRIVE-E 152KM 112kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S60 II Sedan Facelifting